ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Wednesday, December 9, 2009

ျပန္ေပးဆဲြခံထားရသည့္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာ မလြတ္ေျမာက္ေသး

ေက်ာ္ခ
ဆိုမာလီ ပင္လယ္ဓားျပမ်ားက ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာတဦး ပါဝင္ေသာ စကၤာပူ ကုမၸဏီပိုင္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာကုိ ျပန္ေပးဆြဲထားသည္မွာ တလခြဲေက်ာ္ ၾကာျမင့္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ညိႇႏိႈင္းမႈမ်ား မေအာင္ျမင္ေသးေၾကာင္း ျမန္မာသေဘၤာသား သတင္းရပ္ကြက္မွ သိရသည္။

MV Kota Wajar အမည္ရွိ ကြန္တိန္နာ သေဘၤာသည္ စကၤာပူမွ ထြက္ခြာၿပီးေနာက္ ေအာက္တိုဘာ ၁၅ ရက္ေန႔၌ ဆိုမာလီႏိုင္ငံအနီးရွိ Aden ပင္လယ္ေကြ႔ အေရာက္တြင္ ျပန္ေပးဆြဲခံခဲ့ရသည္။ ပင္လယ္ဓားျပမ်ားက အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈ သန္းေပးရန္ အေစာပိုင္းက ေတာင္းထားသည္။

ျပန္ေပးဆြဲခံထားရသည့္ သေဘၤာမွ ႏိုင္ငံျခားသား ၂၁ ဦးကုိ ျပန္လည္ရရွိရန္ စကၤာပူအစိုးရ၊ စကၤာပူ အေျခစိုက္ PIL (Pacific International Line) ကုမၸဏီႏွင့္ ဓားျပမ်ားအၾကား ေအာက္တိုဘာလ ေႏွာင္းပိုင္းက ေဆြးေႏြးမႈမ်ား စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

“အဆင္မေျပေသးပါဘူး။ အဲဒီကိစၥက စင္ကာပူက သူေ႒း၊ စကၤာပူအစိုးရနဲ႔ ဆိုမာလီ ဓားျပေတြ ေဆြးေႏြးေနတုန္းလို႔ စကၤာပူ ႐ုံးခ်ဳပ္က ေျပာတယ္။ ဒီကိစၥကို စကၤာပူအစိုးရက ကိုင္ထားတာ” ဟု PIL ကုမၸဏီ (ရန္ကုန္႐ုံးခြဲ) မွ တာဝန္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။

ဖမ္းဆီးျခင္းခံထားရသည့္ ႏိုင္ငံျခားသား သေဘၤာသားမ်ားအနက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အင္ဂ်င္နီယာမွာ အသက္ ၄၀ ႏွစ္အရြယ္ ဦးလွခ်စ္၏ ဇာတိမွာ ဧရာဝတီတုိင္း မအူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္အလက္ အေသးစိတ္ကိုမူ ေပးပိုင္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္႐ုံးခြဲ တာဝန္ရွိသူက ဆိုသည္။

ဆိုမာလီဓားျပမ်ားဘက္မွ ေတာင္းဆိုညိႇႏႈိင္းမႈ အေသးစိတ္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ မရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အသင္းဝင္ Leader Marine Co. Ltd မွ မန္ေနးဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေ႒းေအာင္က ေျပာသည္။ ႏွစ္ဖက္ေဆြးေႏြးေနမႈသည္ ယခုအခ်ိန္ထိ အဆင္မေျပေသးေၾကာင္းႏွင့္ အေသးစိတ္ကိုမူ ေျပာဆိုခြင့္မရွိေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

ျမန္မာစစ္အစိုးရက ယခုထိ မည္သည့္အကူအညီမွ် ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း သေဘၤာသား အသိုင္းအဝိုင္းထံမွ သိရသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္လည္း ေတာင္ကိုရီးယား ကုမၸဏီပိုင္ MV. Bright Ruby သေဘၤာကို ျပန္ေပးဆြဲရာတြင္ ျမန္မာသေဘၤာသား ၁၄ ဦး ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း၌ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာခဲ့သည္။

Aden ပင္လယ္ေကြ႔သည္ အေရွ႕အာဖရိကတိုက္ ဆိုမာလီႏိုင္ငံႏွင့္ ယီမင္ႏိုင္ငံအၾကား တည္ရွိသည္။ ယင္းပင္လယ္ေကြ႔မွတဆင့္ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံ စူးအက္တူးေျမာင္းကို ျဖတ္သန္း၍ ကမၻာ့အေနာက္ႏွင့္ အေရွ႕ ေရေၾကာင္း ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရာ အဓိကလမ္းေၾကာင္းလည္း ျဖစ္သည္။

ႏွစ္စဥ္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာ ၂ ေသာင္းေက်ာ္ ျဖတ္သန္းေနၿပီး သေဘၤာမ်ားကို ျပန္ေပးဆြဲရာမွ ဓားျပမ်ားအတြက္ ႏွစ္စဥ္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၁၅၀ ေက်ာ္ရရွိေၾကာင္း အကဲခတ္မ်ားက ခန္႔မွန္းၾကသည္။

(ကိုဝိုင္း တည္းျဖတ္သည္။)

No comments:

Post a Comment