ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Monday, February 8, 2010

ဘဂၤလား-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းသစ္ ဖြင့္

ၿငိမ္းခ်မ္း

ဘဂၤလား-ျမန္မာနယ္စပ္ တကၠနာၿမိဳ႕၌ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တင္ပို႔ေသာ ေမွာင္ခိုကုန္ပစၥည္းမ်ား လက္ခံမည့္ ဆိပ္ကမ္းသစ္ကုိ ယခုလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္လွစ္ေၾကာင္း နယ္စပ္သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ တကၠနာၿမိဳ႕ေျမာက္ဘက္ ၂ ကီလိုမီတာအကြာရွိ နတ္ျမစ္ကမ္းေဘး ကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းတြင္ ျမန္မာ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ ကုန္တင္ကုန္ခ် လုပ္သားမ်ား ေဘာလံုးကန္ရာ ခိုက္ရန္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ယခု ဆိပ္ကမ္းသစ္ကို တကၠနာၿမိဳ႕တြင္းပိုင္းက်သည့္ ေစ်းအနီးရွိ တကၠနာေခ်ာင္းအတြင္း ဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ရန္ျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာဘက္က တာကာ ၅ ေသာင္း (က်ပ္ ၇ သိန္းခဲြ) ေငြေလ်ာ္ရတာ။ အဲဒါ မတရားဘူးဆိုၿပီး ျမန္မာသေဘၤာသားေတြက မေက်နပ္တာေၾကာင့္ ေဘာ္ဒီ ရာမန္ Borde Rahman (တကၠနာလႊတ္ေတာ္အမတ္) က ဆိပ္ကမ္းအသစ္တခုကို တကၠနာၿမိဳ႕ထဲမွာ ထပ္ၿပီး ဖြင့္ေပးလိုက္တာပါ။ တရားဝင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တကၠနာမွာရွိတဲ့ ရဲတို႔၊ BDR (နယ္ျခားေစာင့္တပ္) တို႔ နားလည္မႈနဲ႔ ဖြင့္တာ” ဟု ဆိပ္ကမ္းသစ္တြင္ ေရာက္ေနေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာကုန္သေဘၤာ ပိုင္ရွင္တဦးက ေျပာသည္။

ေဘာလံုးပဲြ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈေၾကာင့္ ဘဂၤလားလုပ္သား ၅ ဦး ေဆး႐ံုတင္ကုသခဲ့ရၿပီးေနာက္ ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းကို ျမန္မာစက္ေလွမ်ား အဝင္နည္းသြားေၾကာင္း တကၠနာၿမိဳ႕ ဆိုးႀတိပါရာေက်းရြာ (ျမစ္နားရြာ) မွ ကိုသိန္းေအာင္ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းမွ ဘဂၤလား အလုပ္သမားတဦးက ေျပာသည္။ ယခင္က ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းတြင္ ျမန္မာကုန္တင္သေဘၤာမ်ားသည္ ေန႔စဥ္ အစီးေရ ၂ဝ ခန္႔ ဆိုက္ေရာက္ေလ့ရွိရာမွ ယခုအခါ ၃-၄ စီးသာ ရွိေတာ့သည္။

“အခုလာတာက သစ္ေလာက္ပဲ လာေတာ့တယ္။ ဆန္က်ေတာ့ တကၠနာၿမိဳ႕ထဲက အသစ္ဆိပ္ကမ္းကိုပဲ သြားၾကေတာ့တယ္” ဟု ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းမွ အလုပ္သမား တဦးက ေျပာသည္။

ယခင္ ကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းကို ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းလည္းျဖစ္၊ Bangladesh National Party (BNP) ၏ ဥကၠ႒လည္းျဖစ္သူ ခါလီဒါဇီယာ၏ သား ဂီယာ တာရက္ Gias tarek က ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။

ဆိပ္ကမ္းသစ္သည္ ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းထက္ အကုန္အက် သက္သာၿပီး စည္းကမ္းတင္းက်ပ္မႈ မရွိလွေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာဝတီတုိင္း ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွ သေဘၤာသား ကိုေက်ာ္သိန္းေအာင္က “အခြန္နည္းတာက်ေတာ့ ကုန္သည္ေတြ၊ သေဘၤာပိုင္ရွင္ေတြ အပိုင္းေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႔က် ကမ္းကိုေရာက္ရင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေတာ့ ေနခ်င္တာေပါ့။ ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းမွာက် ၿမိဳ႕နဲ႔လည္း အေဝးၾကီးပဲ။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၿခံဝင္းထဲမွာပဲ ေနရတယ္။ အျပင္ဆိုရင္ ဂိတ္ဝေလာက္ပဲ ထြက္ရတယ္။ ဒါေတာင္ ဂိတ္ေစာင့္နဲ႔ ညိႇၿပီးမွ ထြက္ရတာ။ အခုဆိပ္ကမ္းသစ္က ၿမိဳ႕ထဲမွာဆိုေတာ့ အစစအရာရာ အဆင္ေျပတာေပါ့” ေျပာသည္။

သူက ဆက္ၿပီး ''အရင္ဆိပ္ကမ္းေဟာင္းမွာ ဆိပ္ကမ္းခြန္၊ ကုန္တင္ကုန္ခ်၊ နယ္ေျမခံ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကို ေပးရတယ္။ အခုဆိပ္ကမ္းက် ကုန္တင္ကုန္ခ်နဲ႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္ကိုပဲ ေပးရေတာ့တယ္'' ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ဆန္ေစ်း မတည္ၿငိမ္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာဆန္မ်ား ဘဂၤလားကို မဝင္သေလာက္ ရွိေနရာမွ ယခုႏွစ္ဆန္းမွ စတင္ၿပီး ဘဂၤလားေဒ့ခ်္က ဆန္ေစ်းျမင့္ၿပီး၊ ျမန္မာဘက္တြင္ ေစ်းနိမ့္သြားသျဖင့္ ဘဂၤလားခ်္သို႔ ဆန္တင္ပို႔မႈ ျပန္လည္ မ်ားျပားလာခ့ဲသည္။

ဆိပ္ကမ္းသစ္သို႔ ျမန္မာဘက္မွ ဝါးႏွင့္ ဆန္မ်ား တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္လ်က္ရွိၿပီး ဧည့္မထဆန္ တကီလိုဂရမ္ ၅၀ ဝင္ တအိတ္ကို ျမန္မာဘက္တြင္ က်ပ္ ၁၀၀၀၀ (တေသာင္း) ေပါက္ေစ်းရွိေနၿပီး ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ဘက္တြင္ စရိတ္ၿငိမ္း ၁၃၀၀ တာကာ (က်ပ္ေငြ ၁၉၅ဝဝ) ရွိေနသည္။

ဝါးအလံုး ၁၀၀ ကို ျမန္မာဘက္တြင္ ၁၅၀၀၀ က်ပ္ ေပါက္ေစ်းရွိေနၿပီး ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ တကၠနာတြင္ ၂၀၀၀ တာကာ (က်ပ္ေငြ ၃၀၀၀၀) ေစ်းေပါက္ေနသည္။

ဆန္ႏွင့္ ဝါးကို စစ္အစိုးရက တရားဝင္ ကုန္သြယ္ခြင့္ မျပဳေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွ သက္ဆိုင္ရာ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ားကို လာဘ္ေငြေပးကာ သယ္ေဆာင္လာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္သို႔ ေရာက္ရွိလာပါက မည္သည့္ အာဏာပိုင္မ်ားကမွ ဖမ္းဆီးအေရးယူျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာဘက္မွ သစ္ႏွင့္ ႏြားမ်ားလည္း ဘဂၤလားေဒ့ခ်္သို႔ တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္လ်က္ရွိသည္။

ႏွစ္ႏုိင္ငံနယ္စပ္ ယေန႔ ေငြလဲလွယ္ႏႈန္းမွာ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ ၁ တာကာကို ျမန္မာေငြ ၁၅ က်ပ္ ေပါက္ေစ်းျဖင့္သာ ေစ်းၿငိမ္လ်က္ရွိသည္။

(ရဲရင့္ေအာင္ တည္းျဖတ္သည္။)

No comments:

Post a Comment