ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Tuesday, September 7, 2010

ငမိုးရိပ္တံတား အဆက္မ်ား ပ်က္စီးမႈ စိုးရိမ္ရ



ေအာင္ထက္
ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္တို႕ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကူး ငမိုးရိပ္တံတားဧ။္ ၾကမ္းခင္း အဆက္အဟ ႏွစ္ေနရာသည္ အႏၲရာယ္ရိွႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆိုးရြားစြာ ပ်က္စီးေန၍ အေရးေပၚ ျပင္ဆင္လ်က္ရိွသည္။

ေဘလီတံတားဟု ေဒသခံတို႔ ေခၚေ၀ၚေလ့ရွိေသာ အဆိုပါတံတားသည္ တည္ေဆာက္ၿပီးကတည္းက ႀကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းၿပီး ယခုအခါ ၾကမ္းခင္းအဆက္အဟ (၈) ေနရာလံုး အနည္းႏွင့္အမ်ား ပ်က္စီးလ်က္ရိွသည္ဟု သိရသည္။

“ေတာင္ဥကၠလာအတက္ တံတားအဟအဆက္ နံပါတ္ (၁) နဲ႔ (၂) ကို အေရးေပၚ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ က်န္အဆက္အဟ ေနရာေတြကိုလည္း ဆက္လက္ ျပင္ဆင္သြားမွာပါ။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ နည္းေအာင္ ညပိုင္းမွာ ျပင္ဆင္ရေတာ့ ျပင္ဆင္ကာလ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ မွန္းမရဘူး” ဟု ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း တာ၀န္က် အင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။

စက္တင္ဘာ (၃) ရက္ နံနက္ (၆) နာရီခန္႔က ခရီးသည္တင္ ပါရမီ ေဒ၀ူးယာဥ္ (၄) စီး တံတားေပၚတြင္ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ အရိွန္ျပင္းျပင္း ေမာင္းတက္ခဲ့သည့္အတြက္ တံတားမွာ လိုအပ္သည္ထက္ ယမ္းခါခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆက္အဟေနရာမ်ား ပို၍ ပ်က္စီးသြားရေၾကာင္း ထိုေန႕နံနက္ တာ၀န္က် ယာဥ္ထိန္းရဲတဦးက ေျပာသည္။

ယင္းေန႕ နံနက္ (၉) နာရီခန္႕တြင္ပင္ ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္ငယ္တစီး တံတားၾကမ္းခင္းအဆက္ နံပါတ္ (၂) ေနရာ၌ ကၽြံက်သြား၍ ေရွ႕ကားတစီးျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ဆြဲတင္ခဲ့ရသည္ဟု မ်က္ျမင္တို႔က ေျပာသည္။

“အဲဒီယာဥ္ငယ္ တံတားအဆက္ ၾကမ္းခင္းကၽြံက်ၿပီးကတည္းက ေတာင္ဥကၠလာအတက္ ယာဥ္ေၾကာကို ပိတ္လိုက္ရတယ္။ ယာဥ္ေၾကာတခုတည္းကို ယာဥ္ ႏွစ္လိုင္း မွ်သံုးရတယ္။ ေတာင္ဥကၠလာနဲ႔ ေျမာက္ဒဂံု တံတားအတက္ေတြမွာ ယာဥ္ထိန္း (၁၀) ဦးခန္႔ လမ္းေၾကာရွင္းေနရတယ္” ဟု တံတားလံုၿခံဳေရး တာ၀န္က် ရဲတဦးက ေျပာသည္။

ငမိုးရိပ္တံတားသည္ ကုန္တင္ယာဥ္ အသြားအလာ နည္းေသာ္လည္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ အမ်ားဆံုးျဖတ္သန္းရာ ေျမာက္ဒဂံု ၀င္ေပါက္တခု ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ငမိုးရိပ္တံတားသည္ သံလ်င္ၿမိဳ႕အ၀င္ သံလ်င္တံတားကဲ့သို႕ ဂၽြိဳင္းဆက္ အံထိုး ခင္းထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေတ့ဆက္ ဆက္ထားေၾကာင္း၊ ေတ႔ဆက္သည္ ဂၽြိဳင္းဆက္ေလာက္ ယာဥ္သြားလာမႈကို ခံႏိုင္ရည္ မရိွသည့္အျပင္ ေအာက္ေျခ ေရစီးအားေၾကာင့္ တံတားတိုင္ တုန္ခါျခင္းကိုလည္း ခံႏိုင္ရည္နည္းေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္အသြားအလာမ်ားျခင္းႏွင့္ ေအာက္ေရ ေရစီးအားတို႔ေၾကာင့္ ငမိုးရိပ္တံတား အဟအဆက္မ်ား ပိုမိုက်ယ္လာကာ အသုံးျပဳၿပီး (၁၀) ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာတြင္ ယခုကဲ့သို႔ သိသာစြာ ပ်က္စီးလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အၿငိမ္းစားေဆာက္လုပ္ေရး အင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။

၎က “တံတားၾကမ္းခင္း အဆက္အဟေနရာေတြကို ကားတာယာေတြ၊ သစ္သားေခ်ာင္းေတြနဲ႔ အလြယ္ ဖာေထးထားတယ္။ တေန႔ ကားနင္းတာနဲ႕ ဒါေတြက က်ဳိးေက်ကုန္တယ္။ ဒီတံတားက နဂိုကတည္းက ႀကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းေနတယ္။ ယာဥ္ေတြျဖတ္ရင္ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုၿပီး ယမ္းခါတယ္။ အဓိက တည္ေဆာက္ထားတာ စနစ္မက်ဘူး။ တည္ေဆာက္ေရး ပစၥည္းေတြ ေလွ်ာ့သံုးထားတယ္။ ၾကာရင္ ေဘလီတံတား က်ဳိးၾကႏိုင္တယ္” ဟု သံုးသပ္သည္။

အဆိုပါတံတားသည္ လမ္းအဆင့္ နိမ့္က်စြာ တည္ေဆာက္ထားၿပီး တံတား၏ သတ္မွတ္ခံႏိုင္၀န္ႏွင့္ ျဖတ္သန္းယာဥ္ အေရအတြက္ မမွ်တျခင္းေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေဆာလ်င္စြာ ပ်က္စီးျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ခရီးသြားျပည္သူတို႔က ခန္႕မွန္းၾကသည္။

႐ံုး၀န္ထမ္းတဦးကလည္း “တံတားၾကမ္းခင္း အဆက္အဟ ေနရာအားလံုး ပ်က္စီးေနတယ္။ လူသြားလမ္းေဘး ႏွစ္ဖက္မွာလည္း အေပါက္အၿပဲေတြခ်ည္းပဲ။ ေျမာက္ဒဂံုဘက္အဆင္း လူသြားလမ္းဆို ေပ (၂၀) ေလာက္အရွည္ ကၽြံက်နိမ့္၀င္ေနတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

ငမိုးရိပ္တံတားသည္ ေပ (၁၈၀) အထက္ သံမဏိသံေဘာင္ အသံုးျပဳ သံကူကြန္ကရစ္ တံတားတစင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၊ တံတားေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႕မွ တည္ေဆာက္ကာ ၁၉၉၇ စက္တင္ဘာ (၉) ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment