ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Friday, October 1, 2010

ၿမိဳ႕အဂၤါႏွင့္ မညီသည့္ကားမ်ား အျမန္လမ္းေပၚ မတက္ရ


နရီလင္းလက္
အာဏာပိုင္မ်ား၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ အရ အျမန္ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ အဂၤါရပ္ႏွင့္ မညီသည့္ ကားမ်ား ၀င္ေရာက္ ေမာင္း ႏွင္ျခင္းကို ခြင့္မျပဳေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

မၾကာခင္က ေဖာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ - မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ လမွ စတင္ကာ ေမာ္ဒယ္ နိမ့္ကားမ်ား ၀င္ေရာက္လာမႈ မရွိေစရန္ ပညာေပးအေနႏွင့္ စတင္ေဆာင္ရြက္ေနမူမ်ားျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ေနျပည္ ေတာ္ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးဌာနမွ ရဲအရာရွိတဦးက ေျပာသည္။


ရန္ကုန္တိုင္း လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အနီးမွ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ၈ လမ္းသြား လမ္းမကို ေတြ႕ျမင္ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ - flickr/clkr)
“အျမန္ လမ္းေတြရဲ႕ လမ္းစည္းကမ္း ထဲမွာကို လမ္းပ်က္စီး ေစမယ့္ ေက်ာက္စရစ္ကား၊ အုတ္ကား၊ သဲကား၊ ေထာ္လာဂ်ီ ႀကီးေတြ မျဖတ္သန္း ေစရဘူး ဆိုတဲ့ဟာ ရွိထားတယ္။ အိမ္စီးကား ေတြကေတာ့ လမ္းမပ်က္စီး ေပမယ့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ အဂၤါရပ္ကို ထိခိုက္ေစမယ္ ဆိုၿပီး ထပ္ထည့္ လိုက္တာ”ဟု သူက ေျပာသည္။

အျမန္ လမ္းမႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သတ္မွတ္ မိုင္ႏႈန္းမ်ားကို မိုင္ ၃၀ ၊ မိုင္ ၆၀ ၊ မိုင္ ၈၀ သတ္မွတ္ ေပးထားေၾကာင္း သိရ သည္။

“ ေကြ႔ေနရာေတြဆို မိုင္ ၃၀ေမာင္းဖို႔ ၊ လမ္းအေျဖာင့္ေနရာေတြ ဆိုရင္ အျမန္လမ္းလည္းျဖစ္ေတာ့ ခုလို မိုင္ႏႈန္းေတြ ျမွင့္ေပး ထားတယ္။ ဒီလို ျမွင့္ေပးထားတဲ့ မိုင္ႏႈန္းေတြ အတိုင္း ေမာင္းႏိုင္မယ့္ ကားေတြပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒီႏႈန္းနဲဲ႔ ဆို မာစတာဂ်စ္ ေတြဆို ေမာင္းလို႔ရေပမယ့္ ေလးဘီး ဆိုရင္ေတာ့ ေမာင္းလို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလမ္းမႀကီးမွာ ကားပ်က္လို႔ ရပ္ေနရတာမ်ဳိး ဆို ျပႆာနာရွိတယ္ေလ၊ ဒါေၾကာင့္ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားေတြပါ မ၀င္ဖို႔ တားျမစ္လိုက္တဲ့ထဲမွာပါသြားတာ ” ဟု ေနျပည္ ေတာ္ စည္ပင္သာယာဌာန မွ အင္ဂ်င္နီယာတဦးကလည္း ေျပာသည္။

၎က ဆက္လက္၍ “ အျမန္လမ္းစတဲ့ ေထာက္ ၾကန္႔ေနရာေလာက္က စစစ္မွာ။ သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေမာင္းလို႔ မရေလာက္ဘူး။ ယူဆတဲ့ ကားေတြ၊ ဥပမာ- ဟိုင္းလတ္ထဲမွာ ဆိုရင္လည္း နံပါတ္ ၇၉ နဲ႔ စတာဆို မရဖူး ၉၀ နဲ႔ စတာမ်ဳိး၊ အက္စ္ အီးကားေတြ ၊ တိုယိုတာထဲမွာ နံပါတ္ ပ ေတြဆိုမရဘူး ” ဟု ေျပာသည္။

အသစ္ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ၿမိဳ႕ေတာ္အဂၤါရပ္ႏွင့္မညီသည့္ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားမ်ား ေမာင္းႏွင္ ပါက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ အေရးယူသြားမည္ဟုထုတ္ျပန္ထားသည္။

“ လမ္းေဖာက္တဲ့ စနစ္ေကာင္းမေကာင္းေတာ့ မသိဘူး ေနျပည္ေတာ္မွာပဲ ၂၀၀၉ခု ႏွစ္ထဲမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆ တုိက္မႈ ၂၇၉မႈ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီ ျပႆနာကို စိစစ္ေတာ့ လမ္းေဖာက္တဲ့ ေနရာမွာ ကတၱရာလမ္းမွာ ေမာင္းရင္ ကားဘီးကို ကတၱရာက ဆြဲထားတဲ့ အားရွိတယ္။ ကြန္ကရစ္လမ္းမွာက ဘီးကိုဆြဲထားတဲ့ အားမရွိဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြပါထည့္ၿပီး လမ္းအေကြ႔ေတြမွာ တိမ္းေခ်ာ္မႈေတြ မရွိေအာင္ တြက္ခ်က္ဆြဲရတာ ” ဟု ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ဌာနမႉးတဦးက ရွင္းျပသည္။

လမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ေမာင္းႏွင္းသူမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အႏၱရာယ္အကင္းဆံုးျဖစ္သည့္ ကတၱရာအသံုးမျပဳေတာ့ ဘဲ စရိတ္သက္သာသည့္ ကြန္ကရစ္လမ္းမ်ားအသံုးျပဳေဖာက္လုပ္မႈမ်ားလာသည္။

“ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္ ျပဳလုပ္မယ့္ ေက်ာက္မ်က္ျပပြဲမွာလည္း ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ပါ လာေရာက္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပံုစံမေကာင္းတဲ့ကားေတြကို လမ္းမႀကီးေတြေပၚ တက္မလာေအာင္လည္း ေနျပည္ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ပညာေပးမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္" ဟု ေနျပည္ေတာ္ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ျပည္တြင္းအေျခစိုက္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္၏ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း မႀကီးတြင္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္လမ္း ပုိင္းႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးလမ္း ပုိင္းဟူ၍ လမ္းပုိင္း ႏွစ္ပုိင္း ပါ၀င္သည္။

ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းမၾကီးသည္ စုစုေပါင္း ၃၅၂ မုိင္ ၆ ဖာလုံ ရွည္လ်ားၿပီး ေအာက္တိုဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္မည္ ဟု သိရသည္။

No comments:

Post a Comment