သမၼတ ေျမယာ ေျပာလို ့ ဒီစာ ကို ေသခ်ာေအာင္ လုပ္ျပီးမွ ေရးတာပါ...
ဒီေနရာမွာ ဘယ္သူ ကိုမွ မရည္ရြယ္ပါ...အနာဂတ္ ျမန္ျပည္ ပညာေရး ေနာင္ အနွစ္ ၅၀ ေလာက္ ေနာက္က် မည့္ အျဖစ္ကို ေရးတာပါ..
ေျမယာေတြ ေပးတာ ေတြ သိမ္းတာေတြ ေနာက္ကြယ္ က အေၾကာင္းအရာတခ်ဳိ့ ရွိေနတာပါ...
စီမံကိန္း ဆိုတာနဲ ့ ေျမသိမ္းလို ့ရတာ က တကယ္ ကို ေကာင္းတဲ့အရာတစ္ခုလို လက္ခံေန ေတာင္းခံေန ေပးေနတာ ေတြ ျပီးရင္ ဘာမွ မလုပ္ပဲ ေရာင္းစား ေပါင္စား ေျမယာ ျပႆနာ ေျမာက္ျမားစြာ ျဖစ္ေနတာ က
ေပးသူ ကို ျပင္ဆင္ ေစလို က ပညာအေျခခံ လိုလာပါျပီ ျပင္ခ်င္ရင္ ၁၀ ႏွစ္ၾကာ ေစမည့္ ျမန္ျပည္ ပညာေရး ျဖစ္ေနမွာပါ..ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့ နည္းပညာ မရွိ အေတြးမရွိ တဲ့ အသိပညာေၾကာင့္ ေျမယာကို အသုံးခ်ေရးသာ လုပ္ေနရလို ့ပါ...
ေျမယာ တစ္ခု ကို နည္းပညာ အနာဂတ္ ပါတြက္ မွ ေနာက္ မွာ အက်ဳိးျဖစ္မွာပါ..
ႏိူင္ငံတစ္ကာမွာ ေလယာဥ္ကြင္းေတြ တစ္ကြင္းျပီး တစ္ကြင္း ေဆာက္တဲ့ ႏိူင္ငံ မရွိပါဘူး
ရွိတာ ကို စနစ္တက် နည္းပညာျမွင့္ တိုးခ်ဲ့တာသာ ရွိတာပါ..
လက္ခံရယူဖို ့ေတာင္းခံသူ ေတြ ရွိျခင္း က အခြင့္ထူးခံ စိတ္ ဆိုတာထက္ ထို းေဖာက္ရန္ နည္းသစ္ က်န္ဆ ျခင္းမဲ့ အေတြးသစ္ မရွိျခင္းလည္း ပညာေရး အေတြးေဆြးေျမွ ့ေနျခင္း ကို ေတြ ့ေနရမွာပါ..
ေနရာတစ္ခု က က်ဥ္းေနတာ ကုိ ဘယ္လိုေဖာက္ထြက္ လုပ္ေဆာင္မလည္း ကို သိရမွာပါ..
တစ္ခုခု ဆို ထိန္ခ်န္ လုပ္စားစနစ္ နဲ ့ၾကီးပြားေနရတာ က အမွား ကို အမွား ဖုံးရင္း ေရွးလမ္းေ၀၀ါးေနတာပါ..
ဒီလိုေနရာမွာ အစိုးရ ႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ပညာေရးလုပ္လာသူေတြ ၀န္ထမ္းေတြ ကို ေျမယာခ်ေပးတာေတြ ရွိေနေတာ့
ရသင့္လို ့ေပးတာေတြ လုပ္တာလို ့ေတြ ့ရပါတယ္ နည္းပညာ နည္းေတာ့ အိမ္မေဆာက္ ေပးႏိူင္ေျမယာေပးတာနဲ ့ ဆရာဆရာမ ေတြ ေက်နပ္စရာ လို ့ ထင္စရာပါ..
ဒီေနရာမွာ ပီတိစားဆဲ ဆည္းဆာ ဆိုတာက
ပီတိ က လက္ဆုတ္လက္ကိုင္ မျပႏိူင္သလို ဆည္းဆာ ဆိုတာကလည္း ေန၀င္ခ်ိန္ ေစာင့္ ေနရတဲ့
ဆရာဆရာမ ဘ၀ ေတြ က လက္ဗလာခ်ည္းသက္သက္ ေတြ ့ေနရလို ့
ေသခ်ာေအာင္ အထပ္ထပ္ လုပ္ျပီး
ေျဖရွင္းစရာနည္းလမ္းမဲ ့ အေထာက္အကူမဲ့ ျဖစ္တာတင္ မက ေနာက္ အနာဂတ္ မွာ အေမြမဲ့ အာစရိ အေၾကာင္း ျဖစ္လာ လို ့ပါ..
ပညာေရးအတြက္ နွစ္ ေတြ ရာစုႏွစ္ တစ္၀က္ ရင္ေလးစရာပါ..
အစိုးရေပးေသာ အိမ္ယာ မရေသာ ဆရာဆရာမ ဆိုလို ့ စီစစ္ေပးသူ မဲ့အျဖစ္ပါ..
အစိုးရကေပးေသာ အိမ္ယာ ဆိုလို ့ စလစ္ ကေလးတစ္ခုရယ္ပါ..
ေငြေတာ့ ေပးသြင္းလိုက္ရပါရဲ ့
တကယ္တမ္းေမးလိုက္ေတာ့ အေျခခံပညာက လည္းတာ၀န္ မယူေပးပဲ ျမိဳ ့နယ္ ကို လြဲခ် ေနေတာ့ အစကေပ်ာက္ အထက္က တာ၀န္မယူေတာ့ ေအာက္ကျငင္း
ေျမယာဌာန ကေဖ်ာက္ လုပ္ေဆာင္သူက ေဖ်ာင္ လိုက္ တာဆိုေပမဲ့
ဒီေနရာမွာ လုပ္ေဆာင္သူ ကေရာင္းစား တာ ကို ပညာေရးဌာန က တာ၀န္ယူ မေျဖရွင္းႏိူင္တာ လာဘ္စားထားလို ့လား
ေျမစာရင္း က ပိုင္ရွင္မဟုတ္ပဲ လက္လြဲ ေရာင္းခြင့္ ခြင့္ ျပဳေနတာလား လာဘ္စားျပီး လုပ္ေပးေနတာလား
အစိုးရ အေမြ လို ့ေျပာရတဲ့ ေျမယာ ေလး ဆရာဆရာမ က မရလိုက္ပဲ နာမည္သာ ခံလိုက္ရတယ္
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျမျဖဴမႈန္ ့ ကိုရႈ စာသင္ လာသူ အစိုးရ အေမြမဲ ့ အျဖစ္ ဆည္းဆာ မွာ ေတြ ့ေနရတာပါ..
ဒီအခ်ိန္ မွာတြက္ ရင္ ..တရားဥပေဒစို းမိုးေရး အရ ၾကည့္ရေအာင္
လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရသူက ေရာင္းစား တာ ကို အမႈဖြင့္ ျပီ ထားပါေတာ့
ပညာေရးဌာန က တာ၀န္ မယူေတာ့ အမႈ ကတ၀က္ ေလာက္ အလိုလို ရႈံးျပီးသား ေနာက္ ဆက္ၾကည့္ရေအာင္
ေျမစာရင္းကလည္း လာဘ္ ယူျပီး စာရြက္ အတု ကို အစစ္ဟန္ ကို မသိဟန္ေဆာင္ ေရာင္းစားခြင့္ ျပဳေတာ့
ေနာက္ထပ္ ၂၀% ထပ္ရႈံး ျပီေပါ့
တရားရုံးတို ့ ဘာတို ့ဆိုတာ ဆရဆရာမ ေတြ အတြက္ လားလား မ မဆိုင္ တကယ္ပါ သူတပည့္ တစ္ေယာက္က ေမးရင္ အမွန္တရား အတြက္ တရား လာ လုပ္တာ ကို တပည့္ ကို ေျပာဖို ့ ခက္ပါတယ္
ဒီေတာ့ တရားရုံး ကေရာ ဆရာဆရာမ ဖက္ပါဖို ့ စလစ္ ကေလးတစ္ခုနဲ ့ မျဖစ္ႏိူင္ အျငင္းခံ ရဖို ့ က ၃၀ % ဆိုေတာ့ ကဲ အရႈံးၾကီးပဲ...
ဆည္းဆာ ခ်ိန္ အသက္ကလည္း ၇၀ နီးလာေနျပီ ေန၀င္ခ်ိန္ မေစာေစဖို ့ တရားရုံးလည္း မသြားရေအာင္
တပည့္ေတြ ကိုလည္း ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိးမျမင္ရေအာင္
အမူလည္းမလုပ္ ေျမယာလည္းမရ အစိုးရ အေမြမဲ့ ေျမယာ ပီတိစား ဆရာဆရာမ ဆည္းဆာမွာ ေနေပ်ာ္ ေအာင္ေနေနရတာပါ..
ေျမယာရသူ ဆရာဆရာမ အတြက္ ႏိူင္ငံေတာ္ အေမြ ျပသစရာ ရွိေပမဲ့
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္လုပ္ျပီး ေျမယာ မရသူ ဆရာဆရာမ ေတြ အစိုးရ အေမြ မရတာထက္
ေနာက္ မ်ဳိးဆက္ ဆရာဆရာမ ေတြ ပီတိမစား ရက္စက္တာေတြ မျဖစ္ေစခ်င္လို ့ေရးတာပါ..
သမၼတ ေျပာတဲ့ ေျမယာ ေတာ့ မသိ ေလာေလာဆယ္ ဆည္းဆာ မလွတာထက္
ေနာက္မ်ဳိးဆက္ ေစတနာမဲ့ ပိီတိ နတၳိအျဖစ္ေတြ က ရင္ေလးစရာပါ...
တရားဥပေဒ တရားရုံးမွာပါ...
ေျမယာ က စာရင္းထဲမွာသာ. အခ်ိန္မေရြး ကူးေျပာင္းေပးႏိူင္တာပါ ကိုယ္တိုင္မလို စနစ္ ထက္စလစ္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ႏိူင္သူေတြပါ..
ပညာေရးဆိုတာထက္ ပ ဆိုတာ က ပထုတ္တတ္ေရး စနစ္ ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရင္း ညာတုတ္ ရင္း ညာစာရင္း လုပ္ေနရင္ေတာ့
ေက်ာင္းမေန ရတဲ့ ကေလး ေတြ ရင္ေလးရတာထက္ မေကာင္းမႈ ထပ္မတတ္မွာေတာ့ မစိုးရိမ္ရေတာ့ဘူးေပါ့
ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေန၀င္ဆည္းဆာ ပီတိစားရင္း လူတိုင္းလွတာထက္..
မိမိ အပိုင္းမိမိ တာ၀န္ယူႏိူင္သူေတြ ျဖစ္ႏိူင္ၾကပါေစ...
ေန၀င္ ခ်ိန္ ဆည္းဆာ မွာ တိမ္ေတာက္တာ ကို ျမင္ခြင့္ ရႏိူင္ေသးရင္ေပါ့
င၀န္နဒီ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment