Saturday, April 24, 2010
ကာစီႏိုေလာကထဲက ေလာဘသားေကာင္မ်ား
ေအးမင္းထြန္း
ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္
သန္းေခါင္ေက်ာ္ ႏွစ္ခ်က္တီး အခ်ိန္။ စစ္ေျမျပင္ ဘန္ကာတစ္လုံးကဲ့သို႕ တည္ေဆာက္ထားသည့္ လုံၿခဳံေရး ေစာင့္ၾကည့္ခန္း အတြင္းရွိ ဖန္သားျပင္ ၂၈ ခုက ေအာက္ထပ္ခန္းမ အတြင္းႀကိတ္ႀကိတ္တိုး လႈပ္ရွားေနမႈမ်ားကို စကၠန္႕မလပ္ ေဖာ္ျပေပးလ်က္။ လုံၿခဳံေရးဝန္ထမ္း တြမ္က ၄င္း၏တာဝန္ခ်ိန္ကို စတင္လိုက္သည္။
သူတာဝန္ယူ ေစာင့္ၾကည့္ရေသာ ေနရာအက်ယ္အဝန္းမွာ စတုရန္းေပ တစ္သိန္းရွိသည္။ ခန္းမႀကီး၏ မ်က္ႏွာၾကက္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ကင္မရာမ်ားက ႐ိုက္ကူးေပးပို႕လ်က္ရွိေသာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ရန္ျဖစ္သည္။ သူ႕စားပဲြေပၚတြင္ ႐ုပ္ျမင္ဖန္သားျပင္ သုံးခုႏွင့္ နံရံေပၚတြင္ ၂၈ ခုရွိေနသည္။ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို လိုအပ္သလို ျမင္ကြင္း႐ႈေထာင့္ ေျပာင္းလဲၾကည့္ႏိုင္ရန္ ဗီဒီယိုဂိမ္း ကစားသည့္ တုတ္တံသုံးခုႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ ကီးဘုတ္တစ္ခုက စားပဲြေပၚတြင္ ေနရာယူထားသည္။
လံုၿခံဳေရးဝန္ထမ္းတြမ္သည္ ပိုကာ၊ တစ္ခ်ပ္ေမွာက္၊ ႐ူးလက္ စသည့္စားပဲြေပၚတြင္ ကစားရသည့္ ေလာင္းကစားမႈမ်ားကို ကြၽမ္းက်င္သူ -Table Games Specialist ျဖစ္သည္။ သူက ပိုကာကစားေနသူမ်ားကို စိတ္ဝင္တစား ေစာင့္ၾကည့္သည္။ ထို႕ေနာက္ ေလာင္းေၾကးအလယ္ အလတ္ရွိေသာ ဘလက္ဂ်က္ႏွင့္ အံစာကစားဝိုင္းမ်ားဘက္သို႕ ကင္မရာကို ေရႊ႕ခ်ိန္လိုက္ျပီး ကစားေနသည္မ်ားကို ဂ႐ုတစိုက္ အတန္ၾကာေစာင့္ ၾကည့္ေနသည္။ မသကၤာစရာ မေတြ႕ေတာ့မွ အျခားဝိုင္းမ်ားသို႕ သူ၏ ျမင္ကြင္းကို ေရႊ႕လိုက္သည္။ ဘာက ရက္ဖဲဝိုင္းတြင္ သူ၏ စူးစမ္းေသာ မ်က္လုံးမ်ားက ရပ္သြားသည္။ ဘာကရက္ဝိုင္းသည္ ေလာင္းေၾကးျမင့္ ခန္းမထဲတြင္ရွိသည္။ အနည္းဆုံး ၾကမ္းခင္းေလာင္းေၾကးမွာ ေဒၚလာတစ္ရာ ျဖစ္သည္။
အျဖဴေရာင္ဝတ္စုံ ဝတ္ဆင္ထားသည့္ အာရွတိုက္သား အေပၚတြင္ သူ႕အာ႐ုံက ကပ္မိသြားသည္။ စားပဲြေပၚတြင္ တင္ထားသည့္ ထိုလူ၏ လက္အေနအထားမွာ သူ႕အဖို႕ စိတ္ဝင္စားစရာ ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေရွ႕တြင္ရွိေသာ ဖဲခ်ပ္မ်ားကို အုပ္ထားၿပီး၊ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ လက္ကိုေဘးဘက္တြင္ ခ်ထားသည္။ ၾကည့္ေနစဥ္တြင္ လက္တစ္ဘက္က ကုတ္အက်ီ ေကာ္လာတစ္ေလွ်ာက္ ပြတ္သပ္လိုက္သည္။ သူ႕လက္အေနအထားႏွင့္ ေရြ႕လ်ားပုံတို႕ကို တြမ္ကမႀကိဳက္။
ဝတ္စုံျဖဴ၏ ေဖာက္သည္ ကတ္ျပား Loyalty Card ကို ကြန္ပ်ဴတာေပၚသို႕ ေခၚယူ ၾကည့္လိုက္သည္။ ကာစီႏိုသို႕ အၿမဲလာေရာက္ ကစားသူမ်ားကို ေဖာက္သည္ ကတ္ျပားမ်ား ထုတ္ေပးထားသည္။ ကတ္ျပားပိုင္ရွင္သည္ ဟိုတယ္တြင္ ညအိပ္နားေနခြင့္၊ အစားအေသာက္၊ အေဖ်ာ္ယမကာတို႕ကို အခမဲ့ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေလွ်ာ့ေစ်းျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း မက္လုံးေပးထားသည္။
ကြန္ပ်ဴတာေပၚတြင္ ျမင္ရသည့္ အမည္၊ ေမြးသကၠရာဇ္၊ ေနရပ္လိပ္စာႏွင့္ အႏိုင္အ႐ႈံး မွတ္တမ္းကို တြမ္က စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာသည္။ ဝတ္စုံျဖဴသည္ အ႐ႈံးသမားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သို႕ေသာ္ တြမ္က သူႏွင့္ပတ္သက္၍ မသိုးမသန္႕ ခံစားမိသျဖင့္ တစ္စားပဲြတည္းအတူ ထိုင္ကစားဖူးသူမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္မႈကို ကြန္ပ်ဴတာ အကူအညီျဖင့္ ရွာေဖြၾကည့္လိုက္သည္။
ဝတ္စုံျဖဴႏွင့္အတူ တစ္စားပဲြတည္း ကစားဖူးသူမ်ားအနက္ တစ္ေယာက္မွာ အႀကီးအက်ယ္ ႏိုင္ပဲြဆက္ခဲ့သူ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုသူသည္လည္း အာရွတိုက္သားပင္ ျဖစ္သည္။ ယခုလည္း တစ္စားပဲြတည္းတြင္ ထိုင္ကစားလ်က္ ရွိသည္။ ယခုလည္းႏိုင္ေနသည္ ။ ေဒၚလာသိန္းခ်ီၿပီး ႏိုင္ေနသည္။
ဝတ္စုံျဖဴသည္ ကုတ္အက်ီေကာ္လာကို လက္ျဖင့္ပြတ္ေနျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဖဲခ်ပ္ကို ကုတ္အက်ႌ ေဘးအိတ္ထဲသို႕ ထည့္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကုတ္အက်ႌအိတ္ထဲရွိ ဖဲခ်ပ္မ်ားႏွင့္ အလဲအလွယ္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ေစလိုေသာ သူ၏ကစားဘက္ကို ႏိုင္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာကရက္ ကစားနည္းသည္ ကစားသူတစ္ဦးသည္ ဒိုင္ႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ အျခားကစားဘက္ႏွင့္ျဖစ္ေစ ပူးေပါင္းႏိုင္သည့္ ႐ိုးရွင္းေသာ စည္းကမ္းရွိသည္ျဖစ္ရာ ထိုစည္းကမ္းကို အခြင့္ေကာင္းယူလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကစားသမား ေလာကတြင္ ထိုနည္းကို Hand Mucking ဟု သိထားၾကသည္။ ဝတ္စုံျဖဴက စတိအ႐ႈံးေပးၿပီး ႀကံေဖာ္ႀကံဖက္ကို အႏိုင္ရေစျခင္းျဖစ္သည္။ တြမ္က လုံၿခဳံေရးအဖြဲ႕ကို တပ္လွန္႕လိုက္သည္။ အနီးအနားရွိ လုံၿခဳံေရး ကင္မရာမ်ားသည္ ဘာကရက္ဝိုင္းသို႕ စုခ်ိန္ထားလိုက္ၾကသည္။
ႀကံေဖာ္ႀကံဖက္က အႏိုင္တိုကင္မ်ားကို ေကာင္တာတြင္ လဲလွယ္ေနစဥ္ လုံၿခဳံေရးကဖမ္းဆီးလိုက္သည္။ ဟန္မပ်က္ ဆက္ကစားေနေသာ ဝတ္စုံျဖဴကိုလည္း ဖမ္းလိုက္သည္။ ဝတ္စုံျဖဴက ကုတ္အက်ႌအိတ္ထဲတြင္ က်န္ေနေသးေသာ ဖဲခ်ပ္မ်ားကို ဝါးစားၿမိဳခ်ရန္ ႀကိဳးစားသည္။
သက္ေသခံပစၥည္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ လုံၿခဳံေရး ကင္မရာမ်ားက ဝတ္စုံျဖဴ ကစားေန စဥ္တစ္ေလွ်ာက္လုံး လက္လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ်ကို မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ႐ုပ္ျမင္ကင္မရာျဖင့္ ႐ိုက္ယူထားေသာ သက္ေသခံကို သူတို႕ တရား႐ုံးတြင္ ဘယ္လိုမွ မျငင္းႏိုင္ၾက။
ယင္းသို႕ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ကာ စီႏိုအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက ဘာကရက္ စားပဲြတိုင္းတြင္ နတ္မ်က္လုံး-Angel Eyes ဟု အမည္ရေသာ ကင္မရာ တပ္ဆင္လိုက္သည္။ ထိုကင္မရာသည္ ေဝလိုက္သည့္ ဖဲအခ်ပ္တိုင္း၏ ဘားကုတ္ကို မွတ္သားထားၿပီး ဖဲခ်ပ္ခ်င္းလဲပါက ဒိုင္ျဖစ္သူက ခ်က္ခ်င္း သိရွိႏိုင္ရန္ စီမံေပးထားသည္။
လပ္စ္ေဗးဂတ္စ္ ကာစီႏိုအတြင္းသို႕ လူတစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္ဝင္သြားသည္ႏွင့္ ထိုသူ၏ ေငြေၾကးအေျခအေန၊ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေလာင္းကစားသည္။ အေပ်ာ္ကစားျခင္းေလာ။ အႏိုင္ရလို၍ေလာ။ မည္သည့္အစားအစာကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္သည္။ မည္သို႕ေသာ အေဖ်ာ္ယမကာကို မည္သို႕ အဖက္အစပ္ျဖင့္ ေသာက္သုံးသည္။ အနာဂတ္တြင္ ေဖာက္သည္ ေကာင္းျဖစ္လာႏိုင္မည့္ အလားအလာ ရွိ၊မရွိ စသည့္အခ်က္မ်ားကို ႐ႈပ္ေထြးသည့္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ျဖင့္ အကဲျဖတ္ သုံးသပ္ေတာ့သည္။ ေဝါစထရိတြင္ စေတာ့ေစ်းႏႈန္း ေရွ႕အလားအလာကို ေဟာကိန္းထုတ္သည့္ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္မ်ိဳးကို သုံးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကာစီႏိုအတြင္း လူတိုင္း၏ လႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်ကို ဗီဒီယို ကင္မရာျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
ကာစီႏိုတြင္ အသုံးျပဳေသာ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သည္ ေဝါစထရိတြင္ အသုံးျပဳေနသည့္ စနစ္ထက္မ်ားစြာ သာလြန္ အႏုစိတ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ကာစီႏိုတြင္ အသုံးျပဳေသာ လုံၿခဳံေရး ေထာက္လွမ္းမႈစနစ္သည္ ေကာင္းမြန္လွသျဖင့္ ေလဆိပ္၊ ဘဏ္တိုက္၊ အစိုးရေအဂ်င္စီႏွင့္ စူပါမားကက္တို႕ကပင္ အတုယူ အသုံးျပဳရေသာ စနစ္မ်ား ျဖစ္လာသည္။
ကာစီႏိုမ်ားသည္ အေတာ္ဆုံး ဝွက္စာပညာရွင္၊ ကြန္ပ်ဴတာလုံၿခဳံေရး ပါရဂူႏွင့္ သခ်ၤာပညာရွင္မ်ားကို ငွားရမ္းအသုံးျပဳလ်က္ ရွိသည္။ ကာစီႏို၏ ေငြမ်ားကို ျဖစ္သည့္နည္းျဖင့္ အေခ်ာင္ႏိႈက္လိုသူေတြ အေျမာက္အျမား ရွိေနသည္။ သာမန္ဘဏ္ တစ္ခုထက္ပင္ အႏၲရာယ္မ်ားသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လိမ္ေကာက္လိုသူမ်ားထက္ ေျခတစ္လွမ္း သာေနေစရန္ အၿမဲလို လုံၿခဳံေရး နည္းလမ္းမ်ားကို တီထြင္ဆန္းသစ္ေနရသည္။
လိမ္ေကာက္သူမ်ားကလည္း အေလ်ာ့မေပး။ ေခတ္မီနည္းပညာမွအစ လက္လွည့္နည္းပညာအဆုံးသုံး ၾကသည္။ အက်ႌလက္ရွည္ လက္အတြင္း ဗီဒီယိုကင္မရာ အေသးစား ကေလးကို သိုဝွက္တပ္ဆင္ထားသည္။ ဒိုင္က ေဝေနသည့္ဖဲမ်ားကို ကင္မရာက စားပဲြမ်က္ႏွာျပင္ႏွင့္ ကပ္လ်က္ သားအေနအထားမွ ႐ိုက္ယူၿပီး ကာစီႏိုအျပင္ဘက္ ဗင္ကားထဲရွိ ကင္မရာသို႕ ထုတ္လႊင့္ေပးသည္။ ကားထဲရွိေန သူက ကစားေနသူထံ မည္သူ႕ လက္ထဲတြင္ မည္သည့္ဖဲမ်ား ရွိေနသည္ကို အသံလႊင့္စက္ျဖင့္ သတင္းျပန္ပို႕သည္။ ကစားေနသူက နားအတြင္း သိုသိပ္ စြာထည့္ထားသည့္ အသံဖမ္းစက္က ေလးမွတစ္ဆင့္နားေထာင္သည္။ ပင္အပ္ထိပ္ဖ်ားကိုခ်ဳိးကာ လက္သည္းခြံအတြင္း ဆင္ေကာ္ျဖင့္ကပ္ကာ ဖဲခ်ပ္မ်ားကို အမွတ္အသားျပဳေသာ နည္းကိုလည္း သုံးတတ္ၾကသည္။
လပ္စ္ေဗးဂတ္စ္ၿမိဳ႕ရွိ ကာစီႏို တစ္ခုသည္ ကမၻာငယ္ေလး တစ္ခုႏွင့္ အလားတူသည္။ လူသားတစ္ေယာက္ လိုသမွ် အားလုံးရႏိုင္သည့္ ေနရာ ျဖစ္သည္။ စားေသာက္ဆိုင္၊ ဟိုတယ္၊ ဇာတ္႐ုံ၊ လက္လီအေရာင္းဆိုင္၊ ေငြလဲလွယ္ရာ ဌာနတို႕ျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းတည္ ေထာင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ကာစီႏို ကမၻာအတြင္းဝင္ေရာက္ လာသူမွန္သမွ်ကို အီလက္ထ႐ြန္းနစ္ မ်က္လုံးေပါင္းအရာ အေထာင္တို႕က ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္႐ႈ ေလ့လာလ်က္ရွိသည္။ ဝတ္ဆင္ထားေသာ အဝတ္အစားသည္ မည္မွ်တန္ဖိုးရွိသည္။ ဝယ္ယူထားသည္မွာ မည္မွ်ၾကာျမင့္ၿပီ။ လက္ကိုင္အိတ္သည္မည္သည့္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္မွအစ အားလုံးကို မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။ ထိုအခ်က္အလက္မ်ားကို ေပါင္းစုကာ ကြန္ပ်ဴတာက လူတစ္ဦးခ်င္း ဥပဓိ႐ုပ္သြင္ Personal Profile ကို ေဖာ္ယူသည္။ ေစ်းကြက္ျမႇင့္လိုသူ၊ ေစ်း ကြက္ေဖာ္လိုသူမ်ားအဖို႕ ထိုပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္မ်ားသည္ မ်ားစြာတန္ဖိုးရွိလွသည္။
ပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္အလက္မ်ား ကိုရယူျခင္းကို အျခားေနရာမ်ားတြင္ တင္းၾကပ္ေသာ ဥပေဒျဖင့္ ကန္႕သတ္ထားေသာ္လည္း၊ ေလာင္းကစားဝိုင္းမ်ား၏ ထူးျခားေသာ အေျခအေနေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳထားရသည္။
မိမိတို႕၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္ အလက္မ်ားကို စုေဆာင္းရယူေနေၾကာင္း သိလင့္ကစား၊ ေလာဘေဇာေၾကာင့္ လူေပါင္းသိန္းသန္းခ်ီလ်က္ ကာစီႏိုကမၻာသို႕ တသြင္သြင္ လာေရာက္ေနၾကသည္။
ပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္အလက္မ်ားကို အီလက္ထရြန္းနစ္ နည္းစနစ္ျဖင့္ ရယူထားျခင္းသည္ အႏၲရာယ္ၾကီးလွသည္။ ထိုအခ်က္အလက္မ်ားသည္ မေရာက္သင့္သူ၏ လက္ဝယ္သို႕ ေရာက္သြားပါက ကာယကံရွင္အဖို႕ မ်ားစြာ ထိခိုက္နစ္နာ သြားႏိုင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကာစီႏိုမ်ားက ျပဳစုထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္အလက္မ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားအား သိခြင့္ေပးသင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းလႈံ႕ေဆာ္ေန သူမ်ားေပၚလာသည္။
လာေရာက္ကစားသူမ်ား ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈ အျမင့္မားဆုံးရရွိေစရန္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို ရ ယူထားရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကာစီႏို မ်ားဘက္က ျပန္လွန္ေခ်ပသည္။
လူ႕အဖဲြ႕အစည္းဟူသည္ လူသားတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္စပ္လ်က္ ျဖစ္တည္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဆက္စပ္မႈမရွိပါက လူ႕အဖဲြ႕အစည္းဟူ၍ ရွိေတာ့မည္မဟုတ္။ ေသြးသားေတာ္စပ္မႈ၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈ၊ အက်ိဳးစီးပြားတူညီ မႈ၊ အျပန္အလွန္ ကူညီမႈ စသည့္ အခ်က္မ်ားျဖင့္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းႀကီး ရွင္သန္တည္ရွိေနသည္။ ကာစီႏိုရွိ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သည္ ထိုဆက္စပ္ေနမႈကို အ႐ိုးရွင္းဆုံးနည္းျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္ ေပးႏိုင္သည္။
တစ္ခါေသာ္ ကာစီႏိုတြင္ ဖဲေဝသည့္ဒိုင္အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ေနသူ တစ္ဦးသည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေၾကြး ဝယ္ရန္အတြက္ ေခ်းေငြေလွ်ာက္လႊာ တင္ျပလာသည္။ ေလွ်ာက္လႊာတြင္ ၄င္း၏ေခ်းေငြအေပၚ အာမခံသူ၏ အမည္ကိုေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုသူသည္ ကာစီႏိုတြင္ မၾကာခဏလာ ေရာက္ကစားေလ့ရွိျပီး ေလွ်ာက္လႊာရွင္ ဒိုင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေသာ စားပဲြတြင္ အမ်ားဆုံးကစားခဲ့သည္ကို ကြန္ပ်ဴတာက ေဖာ္ထုတ္ေပးလိုက္သည္။ ထိုဝန္ထမ္းကို အလုပ္မွ ရပ္စဲလိုက္ရသည္။
လာေရာက္ ကစားၾကသူမ်ားႏွင့္ ဒိုင္လုပ္သူတို႕သည္ လိပ္စာတစ္ခု တည္းတြင္ ေနထိုင္ေနျခင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္။ တယ္လီဖုန္းနံပါတ္တူညီျခင္း ရွိ၊ မရွိ။ ကာစီႏို ဟိုတယ္တြင္ တစ္ခန္းတည္း အတူေနေလ့ ရွိ၊ မရွိ စသည္တို႕ကို ကြန္ပ်ဴတာက အၿမဲ စစ္ေဆးသည္။ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္စပ္ေနျခင္း ရွိ၊ မရွိ စိစစ္ရာတြင္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရးဌာန Homeland Security က ထိုကြန္ပ်ဴတာစနစ္ ကိုပင္အသုံးျပဳလ်က္ရွိသည္။ ဘဏ္၊ အာမခံလုပ္ငန္းတို႕ကလည္း အသုံးျပဳ သည္။
ကာစီႏိုအခ်င္းခ်င္း ယင္းတို႕ထံတြင္ လာေရာက္ ေလာင္းကစား ၾကသူမ်ား၏ အခ်က္အလက္မ်ား ေဝငွဖလွယ္ အသုံးျပဳျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ေလာင္းကစား ေမွာ္ေအာင္သူမ်ားဟု ဆိုရမည့္ ဖဲလိမ္ဝိဇၨာမ်ားသည္ ကမၻာအႏွံ႕ေျချဖန္႕ ကစားေန ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကမၻာ အဝန္း ေလာင္းကစားဝိုင္းမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု သတင္းဖလွယ္ၾကရ သည္။ ယေန႕ လပ္စ္ေဗးဂတ္စ္တြင္ ကစားၿပီး၊ ေနာက္တစ္ေန႕ မြန္တီ ကာလိုသို႕ေရာက္ေနသည္။ ေနာက္ တစ္ပတ္တြင္ မကာအိုသို႕ေရာက္ခ်င္ ေရာက္ေနတတ္သည္။ ထိုေလာင္းကစား ဝိဇၨာမ်ားေနာက္တြင္ မာဖီးယားလို မဟာလူဆိုးဂိုဏ္းမ်ားလည္း ရွိေနတတ္သည္။
ကာစီႏိုမ်ားသည္ ခါးပိုက္ႏိႈက္မ်ား က်က္စားရာ အရပ္ျဖစ္သည္။ ေငြအထပ္လိုက္ အိတ္ထဲထည့္ကာ ကာစီႏိုက ေမတၱာလက္ေဆာင္ တိုက္ေကြၽးေသာ အေဖ်ာ္ယမကာကို ေသာက္သုံးလ်က္ မူးယစ္ေနသူမ်ားသည္ ခါးပိုက္ႏိႈက္မ်ား သြားေရက်စရာ ပစ္မွတ္မ်ား ျဖစ္သည္။ မွတ္တမ္းဝင္လူ ဆိုးတစ္ဦးဝင္ေရာက္လာပါက လုံၿခဳံ ေရးတာဝန္က်အခန္းတြင္ ေခါင္း ေလာင္းသံ ေပၚထြက္လာေလ့ရွိသည္။ ကြန္ပ်ဴတာက မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ကို မွတ္မိေသာ ေဆာ့ဝဲ Facial Reco-gnition Software ကိုအသုံးျပဳလ်က္ ကာစီႏိုအတြင္း ဝင္ေရာက္လာသူ တိုင္းကို စစ္ေဆးေပးသည္။
မသကၤာဖြယ္ရာ၊ အႏၲရာယ္ မကင္းေသာ အျပဳအမူမ်ားကိုလည္း ကြန္ပ်ဴတာက ေဖာ္ထုတ္ေပးသည္။ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္နားတြင္ မေယာင္မလည္ရပ္ေနျခင္း ၊ ပိုက္ဆံ အိတ္ကို ေမ့ထားခဲ့ျခင္း စသည့္ အျပဳ အမူမ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာကမွတ္တမ္း တင္ကာ လုံၿခဳံေရးဝန္ထမ္းမ်ားအား ညႊြန္ျပေပးသည္။
ေလာင္းကစား စားပဲြခုံအတြင္း ျမႇဳပ္ထားေသာ ကြန္ပ်ဴတာခ်စ္ပ္မ်ား က စားပဲြေပၚတြင္ရွိေနေသာ တိုကင္ ျပားကို အတုအစစ္ ခဲြျခားေပးျခင္း၊ အေလ်ာ္အစားကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္း တို႕ျပဳလုပ္ေပးသည္။ ကာစီႏိုဝန္ထမ္းမ်ားသည္ တိုကင္ျပားမ်ားကို အျပင္သို႕ ထုတ္ယူ မသြားႏိုင္ေအာင္ အဝင္အထြက္ တံခါး ေပါက္ေဘာင္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာခ်စ္ပ္ ကို ျမႇဳပ္ႏွံထားသည္။
ကာစီႏိုဟူသည္ ကစားသမားတို႕၏ ေလာဘမီးအရွိန္တညီးညီးေတာက္ ေလာင္ေနေသာအရပ္ျဖစ္သည္။ ေလာင္းကစားဝိုင္းတို႕ သဘာဝအတိုင္း ေအာ္ဟစ္ျခင္း၊ ဆဲဆိုျခင္း၊ ရန္ျဖစ္ျခင္းတို႕ မျဖစ္ေစရန္ ကာစီႏိုတို႕က အတတ္ႏိုင္ဆုံး စီစဥ္ထားသည္။ မိမိ ေလာင္းကစားေနေၾကာင္း သတိမရ ေစရန္ အေဖ်ာ္ယမကာႏွင့္ အစား အေသာက္တို႕ ေစ်းအေပါဆုံး စီစဥ္ ေပးထားသည္။ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြ တစ္ခုအတြင္းသို႕ ေရာက္ေနသည့္အလား ထင္မွတ္မွားေစရန္ စီမံထားသည္။
ေလာင္းကစားေနသည္ဟူေသာ သိမွတ္မႈကို မႈန္ဝါးေနေစရန္၊ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ ေပါ့ပါးေနေစရန္ ျဖစ္သည္။ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ ျဖစ္လာသည္နွင့္အမွ် ကစားသမားမ်ားသည္ အဆုံးအျဖတ္ မွားလာၾကမည္။ ေလာင္းေၾကးတိုကင္မ်ားသည္ ဒိုင္ထံသို႕ ခုန္ပ်ံေရာက္ရွိကုန္ၾကမည္။
ကာစီႏိုမ်ားတြင္ ထြန္းညႇိထားေသာ လွ်ပ္စစ္မီးပါဝါသည္ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားစြာကို မီးေပးထားႏိုင္သည့္ ပါဝါႏွင့္ညီမွ်သည္။ ေတာက္ပထြန္းလင္းလ်က္ လွ်ပ္လက္ေနေသာ မီးမ်ားသည္ ကစားသမားမ်ားကို ၫႇိဳ႕ယူဖမ္းစားသည္။ ေတြေဝေစသည္။ အဆုံးအျဖတ္ မွားေစသည္။
ေလာင္းကစားသမားမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မွာ စိတ္ကို မျဖတ္ႏိုင္ျခင္း၊ အတၱမာန လြန္ကဲျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မည္မွ်သာ အ႐ႈံးခံမည္ ထိုပမာဏအထိ ႐ႈံးလွ်င္ ကစားဝိုင္းမွ ခြာမည္ဆိုသည့္ ၿမဲၿမံေသာ သႏၷိ႒ာန္ ထားႏိုင္သူ မရွိသေလာက္ရွားသည္။
ပါးနပ္စြာစီမံထားေသာ အကြက္တစ္ကြက္မွာ တိုကင္ကို ေငြသားအျဖစ္ ျပန္လဲေပးေသာ ေကာင္တာကို မဟာဗ်ဴဟာ ေျမာက္စြာေနရာခ်ထား ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အႏိုင္တိုကင္မ်ားကို ပိုက္လာသူသည္ ေျမာက္ျမားလွစြာ ကစားဝိုင္းမ်ားကို ေကြ႕ဝိုက္ ျဖတ္သန္းကာ ေငြလဲေကာင္တာသို႕ သြားရသည္။ ကစားဝိုင္း တစ္ဝိုင္းဝုိင္းတြင္ ဝင္ကစားမိေစရန္ တမင္ အကြက္ခ်ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေကာင္တာကို ကစားဝိုင္းမ်ား ျပည့္ႏွက္ေန ေသာခန္းမက်ယ္ႀကီး၏ အလယ္ေကာင္တြင္ ထားေလ့ရွိသည္။
တိုကင္ကို ေငြသားျဖင့္ ျပန္လဲ ေပးသူဝန္ထမ္းမွာလည္း တစ္ေယာက္ တည္းသာရွိသည္။ မိမိ၏အႏိုင္တိုကင္ မ်ားကို ေငြသားအျဖစ္ ျပန္လဲလိုသူသည္ လူတန္းရွည္ႀကီးေနာက္တြင္ တန္းစီရသည္။ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ ေလာင္းကစားဝိုင္းမ်ား အၾကားတြင္ တန္းစီ ေစာင့္ေနရသည္မွာ သည္းမခံႏိုင္စရာ။ ကစားဝိုင္းမ်ား ျမႇဴဆြယ္ေနသည့္ ေနာက္သုိ႕ ျပန္ပါမသြားေစေအာင္ စိတ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ရသည္မွာ ခက္ခဲလွသည္။ ကာစီႏိုကို တည္ေဆာက္ထားပုံမွာလည္း မ်က္စိလည္စရာ ဝကၤပါတစ္ခုလို တည္ေဆာက္ထားသည္။ အထဲေရာက္ေနသူသည္ အျပင္သို႕ ျပန္ထြက္ရန္ ထြက္ေပါက္ကို ခက္ ခက္ခဲခဲရွာရသည္။
ဆူညံေသာ အသံဗလံမ်ားကလည္း လူကို ညႇိဳ႕ယူထားသည္။ အေၾကြထည့္ကစားရေသာစက္မ်ား Slot Machine မွ ေငြအေႂကြစမ်ား တခြၽင္ခြၽင္ျမည္ကာ က်ဆင္းလာသံကို တရံမလပ္ ၾကားေနရသည္။ ထိုအသံမ်ားက ႏိုင္သူအမ်ားအျပားရွိေန သည္ဟုဆိုေနျခင္းျဖစ္သည္။ က်ဆင္းလာေသာ ေငြအေၾကြအသံမ်ားကို လူတို႕ အေကာင္းဆုံး ၾကားရသည့္ ဖရီကြင္စီႏွင့္ အံကိုက္လုပ္ထားသည္။ ၾကားေနရသမွ် အသံတို႕သည္ သ ယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေစရန္ ဖန္တီး စီမံထားသည္။
ခဏခဏ အနည္းငယ္ အႏိုင္ ေပးရန္စီစဥ္ထားသည့္ အေၾကြစက္မ်ားကို အခ်က္အျခာက်ေသာ တိုကင္လဲရာေကာင္တာ၊ စားေသာက္ဆိုင္၊ လူအမ်ားဆုံး ျဖတ္သန္းသြားေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ခ်ထားေပးသည္။
ႏိုင္လာသူကို ရွန္ပိန္၊ ပန္းစီး စသည့္ ဂုဏ္ျပဳလက္ေဆာင္ ေပးအပ္ျခင္းကိုလည္း ကာစီႏိုမ်ားက စီစဥ္ထားသည္။ မလုံ႕တလုံ ဝတ္ဆင္ထားေသာ ဧည့္ႀကိဳမယ္ေလးမ်ားက ရွန္ပိန္ခြက္ တစ္ခြက္ၿပီး တစ္ခြက္ ကမ္းေပးျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ဆဲြထားေလ့ရွိသည္။ ဧည့္ၾကိဳမေလးမ်ား၏ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴး စကားသံမွာလည္း ႏိုင္လာသူကို ကာစီႏိုအတြင္းမွ ထြက္ခြာ မသြားေစႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ႏိုင္သမွ်ဆဲြထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကစားသမားသည္ ကာစီႏိုအတြင္း ရွိေနသေရြ႕ သူ ၏ေငြမ်ားကို ကာစီႏိုက ျပန္လည္ရယူရန္ အခြင့္အလမ္း ရွိေနသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လွပေခ်ာေမြ႕ေသာ မလုံ႕တလုံ ဧည့္ႀကိဳမယ္ေလးမ်ားကို အကြက္အကြင္းက်စြာ ေနရာခ်ထားေလ့ရွိသည္။
စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ႏွင့္ အဖိုးတန္အေဖ်ာ္ယမကာတို႕ကို အလွ်ံ အပယ္ စီမံေပးထားေလ့ရွိသည္။ ႐ႈံးသူကိုလည္း အစားအေသာက္ ကူပြန္ထုတ္ေပးျခင္းျဖင့္ ႏွစ္သိမ့္မႈေပးသည္။ ႐ႈံးသူၾကိဳက္ရာ အစားအစာကို အဝစားႏိုင္သည္။
ႏိုင္သူအတြက္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကာစီႏိုက ထိုမွ်မက ရက္ရက္ေရာေရာ စီမံေပးသည္။ ဟိုတယ္ႏွစ္ ေယာက္ခန္း၊ ႏွစ္ေယာက္စာ ညစာ၊ တန္ဖိုးႀကီးယမကာတို႕ကို အခမဲ့ေပးသည္။ အေရးႀကီးသည္မွာ အႏိုင္ ပိုင္း၍ထြက္မသြားေစရန္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္သူအဖို႕မွာလည္း ''တယ္ေတာ္တဲ့ ငါပါလား။ သူတို႕(ကာစီႏို)က ဒီေလာက္သေဘာေကာင္း ရက္ေရာေနမွေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ ဒီမွာဆက္ေနျပီး ကစားလို႕လဲ အ႐ႈံး မရွိပါဘူး။ ႐ႈံးရင္လဲ ငါႏိုင္ထားတာ ေတြ ျပန္႐ႈံးတာပဲ'' ဟု အေတြး ေပါက္လာတတ္သည္။
ကာစီႏိုမ်ားသည္ ေဒၚလာသန္း ေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံလ်က္ လူ၏စိတ္ကို သုေတသနျပဳထားၾကသည္။ လူသည္မည္သည့္အခါမ်ိဳးတြင္ စြန္႕စားလိုစိတ္ ေပၚလာသနည္း ဆိုသည့္အခ်က္ကို အထူးသုေတသန ျပဳသည္။ စြန္႕စားေလာင္းကစားလို သည့္စိတ္ေပၚလာေစရန္ မည္သို႕လႈံ႕ေဆာ္ႏိုင္မည္နည္း ဆိုသည္ကိုလည္း သုေတသန ျပဳသည္။ ထိုသုေတသနျပဳခ်က္အရ ကာစီႏိုမ်ားသည္ အနီေရာင္ကို အမ်ားဆုံး အသုံးျပဳသည္။ အနီေရာင္သည္ စြန္႕စားလိုစိတ္ႏွင့္ ေအာင္ႏိုင္ေနသည္ ဟူေသာစိတ္ကို ေပၚေပါက္ေစသည္။ စိတ္ႀကီးဝင္ေစသည္။ စိတ္ႀကီးဝင္ေနသူသည္ ေလာင္းေၾကးမ်ားမ်ား ထပ္လိုစိတ္ရွိသည္။ ကစားဝိုင္းခန္းမမ်ားတြင္ ထြန္းညႇိထားသည့္ မီးေရာင္သည္ ျမင္သာထင္သာ ရွိ႐ုံမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ျပတ္ျပတ္သားသား ထင္ထင္ရွားျမင္ရန္ ႀကိဳးစားမည္ဆိုပါက စိတ္အာ႐ုံကို ပင္ပန္းေစသည္။ ထိုနည္းျဖင့္ အဆုံးအျဖတ္မွားေစရန္ စီမံထားသည္။ လူ၏သဘာဝအရ အရက္လာငွဲ႕ေပးေသာ ဧည့္ႀကိဳမယ္ကေလးမ်ားကို ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ရန္ ႀကိဳးစားသည္ႏွင့္အမွ် ဆင္ျခင္တုံသည္လည္း ေလ်ာ့က်လာမည္ျဖစ္သည္။
လူတို႕အာ႐ုံငါးပါးစလုံးကိုက စားဝိုင္းမ်ားက ၫႇိဳ႕ယူဖမ္းကိုင္ထားရန္ စီမံထားသည္။ အေရာင္၊ အနံ႕၊ အသံ၊ အထိအေတြ႕တို႕ကို ကြက္တိလုပ္ထားသည္။ အခ်ိန္ကိုလည္း အထိေရာက္ဆုံး အသုံးခ်ထားသည္။ ကုလားဖန္ထိုးေသာ စက္မ်ားကို ျမန္ႏိုင္သမွ် ျမန္ျမန္ ကုလားဖန္ထိုးႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ေနာက္တစ္လွည့္ ျပန္စဖို႕ ေစာင့္ေနရေသာ အခ်ိန္ကို တိုေတာင္းေစသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ပဲြမ်ားမ်ား ကစားႏိုင္ေအာင္လုပ္သည္။ ပဲြမ်ားေလေလ ကာစီႏိုအဖို႕ အက်ိဳးရွိေလျဖစ္သည္။ ကုလားဖန္ထိုးသည့္ အခ်ိန္တိုေတာင္းလာသျဖင့္ ကစားသမားမ်ား တစ္ပဲြႏွင့္ တစ္ပဲြအၾကား နားခ်ိန္တိုေတာင္းလာသည္။ စဥ္းစားခ်ိန္ နည္းလာသည္။ ထိုအခါ ခ်င့္ခ်ိန္အားနည္းလာသည္။ ကစားသမားမ်ား တစ္ပဲြၿပီးတစ္ပဲြ ကစားေနပုံသည္ စက္႐ုပ္ပိုဆန္လာသည္။ လွ်င္ျမန္စြာ ေမာင္းႏွင္လည္ပတ္ေနေသာ စက္တစ္ခု၏အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုပမာ ျဖစ္လာသည္။ လ်င္ျမန္စြာေမာင္းႏွင္ေနေသာ ယႏၲရားၾကီး၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ ေလာင္းကစားသမားသည္ ေမာင္းႏွင္ ခံေနရသည္။
ကစားဝိုင္းခန္းမအတြင္းသို႕ ေအာက္စီဂ်င္ကို အခ်ိန္မွန္မွန္ မႈတ္သြင္းေပးသည္။ စိတ္လက္ေပါ့ပါးေစရန္ ျဖစ္သည္။ စိတ္လက္ေပါ့ပါးေနသူသည္ စိတ္ႏွလုံး မႈန္မိႈင္းေနသူထက္ ပိုမိုေလာင္းေၾကးထပ္လိုသည္။ ကာစီႏိုသည္ အခ်ိန္ကာလ၏ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း ခံထားရေသာ ေနရာဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ကာစီႏိုတြင္ နာရီခ်ိတ္ဆဲြထားေလ့ မရွိ။ အခ်ိန္ကို ညႊန္ျပႏိုင္သည့္၊ ေနေရာင္ကို ျမင္ရသည့္ ျပတင္းေပါက္လည္း မရွိ။ ေနထြက္ျခင္း၊ ေနဝင္ျခင္းကဲ့သို႕ အခ်ိန္ကာလ အေျပာင္းအလဲကို ျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိေအာင္စီမံထားသည္။ ျပင္ပကမၻာႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ထားသည္။ကာစီႏိုအတြင္း ဝင္ေရာက္လာသူမွန္သမွ်သည္ အခ်ိန္ကိုေမ့ေလ်ာ့သြားေစ ရန္စီမံထားသည္။ ကစားဝိုင္းဒိုင္လုပ္ သူမ်ားကိုလည္း နာရီမပတ္ၾကရန္ ညႊန္ၾကားထားသည္။
သို႕ေသာ္ ၾသစေတးလ်ႏွင့္ ဘယ္ဂ်ီယန္ရွိ ကာစီႏိုတို႕သည္ သဘာဝ ေနေရာင္ျဖင့္ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္းရွိ ေသာ ကာဆီႏိုဒီဇိုင္းမ်ိဳး အသုံးခ်လာသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ သူ႕ထက္ငါအၿပိဳင္ ႀကိဳးစားေနၾကသည့္အတြက္ စမ္းသပ္တီထြင္ ၾကည့္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကစားဝိုင္း တိုကင္ကို တီထြင္ခဲ့သူသည္ တကယ့္ဥာဏ္ႀကီးရွင္ပင္ ျဖစ္သည္။ တိုကင္ကို တန္ဖိုး သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း လူ၏စိတ္ထဲတြင္ ေငြသားစစ္စစ္ေလာက္ အေရးမထားေတာ့။ ထိုအခါ အလြယ္တကူပင္ ေလာင္းကစား ပစ္လိုက္သည္။
၁၉ရာစုတြင္ ကာစီႏုိ ဟူေသာ စကား၏အဓိပၸာယ္မွာ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြဟု ဆိုလိုသည္။ ထိုစဥ္အခါက ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ ပဲြမ်ားကို က်င္းပရာေနရာကို ကာစီႏို ဟုေခၚဆိုသည္။ ကာစီႏိုကို ေပ်ာ္ပဲြ ရႊင္ပဲြၾကီးပမာ ဆင္ယင္ထားေလ့ရွိ သည္။ သည္းထိတ္ရင္ဖိုဖြယ္ရာ၊ မူးယစ္ေပ်ာ္ပါးရာ ေနျဖစ္ေစရန္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ေလာရာၾကီးကို ေမ့ေလ်ာ့ကာ ေပ်ာ္ႏိုင္ပါးႏိုင္ေစရန္၊ စီမံထားသည္။ ေလာကၾကီးကို ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ အရွိတရားကို ေမ့ေလ်ာ့ထား ျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိမည္မွ်သာ သုံးႏိုင္သည္။ အ႐ႈံးခံႏိုင္သည္ကို ေမ့ေလ်ာ့သြားေစရန္ စီစဥ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
လူ၏အတၱမာနကို ကာစီႏို၏ ပတ္ဝန္းက်င္က မီးထိုးေပးသည္။ စူပါအတၱမာနကို ေမြးဖြားေပးသည္။ ငါ့လိုလူ ဇမၺဴမွာ ရွိေသးရဲ႕လားဟု ေသြးနားထင္ ေရာက္ေစသည္။ ငါသူမ်ားေတြထက္ ေတာ္တယ္၊ ႏိုင္ေအာင္ ကစားျပမယ္ဟု စိတ္ၾကီးဝင္လာျခင္းသည္ ပ်က္စီးျခင္း၏ အစပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ႏိုင္လိုက္သည့္ အခါတိုင္းတြင္ ဧည့္ႀကိဳမယ္ေလးမ်ားက လက္ခုပ္ၾသဘာေပးကာ ဂုဏ္ျပဳသည္ကို အဟုတ္ႀကီး ထင္လာသည္။
လူကို ေမာင္းႏွင္ေနေသာ အင္အားသုံးခုရွိသည္ဟု စိတ္ပညာရွင္မ်ားက လက္ခံထားၾကသည္။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျခင္း၊ မ်ိဳးဆက္ျပန္႕ပြားျခင္းႏွင့္ အတၱမာနတို႕ပင္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးေသာ့ခ်က္ကို ကာစီႏိုတို႕က ဇက္ကိုင္ထားသည္။ ကာစီႏိုက လူ၏အတၱမာနကိုေက်ာ သပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ေလာင္းကစားကို လူမ်ားက ခုံမင္ရာမွ စဲြလန္းလာသည္။ မူးယစ္ေဆးကဲ့သို႕ ျဖစ္လာကာ မကစားရ မေနႏိုင္ ျဖစ္လာသည္။
လူ၏ေလာဘမီးသည္ ကာစီႏို ယႏၲရားကို အစဥ္မျပတ္လည္ေနေစေသာ ေမာင္းႏွင္အားျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေလာင္းကစားသမားမ်ားသည္ အနည္းဆုံး တစ္ႀကိမ္မွ် ႏိုင္ဖူးခဲ့ၾကသည္သာျဖစ္သည္။ အႏိုင္ေငြ ေၾကးပမာဏသည္ ရာဂဏန္း ေထာင္ဂဏန္းမွ်သာ ျဖစ္ေနေစကာမူ ထိုႏိုင္ခဲ့သည့္အရသာကို ကစားသမားမ်ားသည္ မေမ့ႏိုင္ၾက။ ထိုအရသာကို တပ္မက္ၾကသည္။ ထိုအရသာကို တစ္ျပန္တစ္ေက်ာ့ ခံစားႏိုင္ရန္ ေသာင္း၊ သိန္းမကေသာေငြေၾကးကို အ႐ႈံးခံေနၾကသည္။
ကာစီႏိုမ်ား၏ အစြမ္းအထက္ ဆုံး ဆဲြေဆာင္ႏိုင္မႈမွာ လူတို႕အိပ္မက္ ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးႏိုင္သည္ ဆိုသည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ေၾကြတစ္လက္ ၾကက္တခုန္၊ ခဏတြင္းခ်င္းပင္ သူေဌးျဖစ္ႏိုင္သည္ ဆိုေသာ မက္လုံးသည္ လူတိုင္းကို ဆဲြေဆာင္လ်က္ရွိသည္။ တစ္က်ပ္ တစ္ျပားေပးရေသာ ထီလက္မွတ္ မွသည္ ေၾကးႀကီးေလာင္းကစားဝိုင္း အထိေပးစြမ္းႏိုင္သည့္ တစ္ခုတည္း ေသာမက္လုံးမွာ အိပ္မက္ကို လက္ေတြ႕ျဖစ္လာေစႏိုင္သည္ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္ေရာင္ျခည္ မႈန္ပ်ပ်ကေလး ျဖစ္သည္။ သတင္းမီဒီယာမ်ားကလည္း ကာစီႏိုႏွင့္ပတ္သက္၍ အသားေပး ေဖာ္ျပတတ္သည္။ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းဇာတ္လမ္းမ်ား ကဲ့သို႕ေသာ ႐ုပ္ရွင္မ်ားကလည္း ကာစီႏို၏ ရင္သပ္႐ႈေမာဖြယ္ အခင္းအက်င္းမ်ားကို ျပသေလ့ရွိသည္။ ထိုအခ်က္သည္လည္း လူအမ်ားကို ကာစီႏိုဆီသို႕ ဆဲြေဆာင္ေပးေနျခင္း တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေငြေၾကးသည္ ၾကားခံဖလွယ္ခံ ပစၥည္းျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးလက္ေျပာင္း လက္လႊဲျပဳလုပ္သည့္အခါတိုင္းတြင္ ကုန္ပစၥည္း သို႕မဟုတ္ ဝန္ေဆာင္မႈတစ္ခုခုသည္ ဖလွယ္သည့္ပစၥည္းအျဖစ္ ပါဝင္ရစၿမဲျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ ပါဝင္ေသာ ပစၥည္း သို႕မဟုတ္ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ က်န္ရစ္ခဲ့ရမည္ျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးဟု တီထြင္မႈထားျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈကို လူတို႕ စားသုံးၾကျခင္းျဖင့္ စီးပြားေရးကို တိုးတက္ဖြံ႕ျဖိဳးလာေစရန္ျဖစ္သည္။
ေလာင္းကစားျခင္းသည္ ေငြေၾကး လက္ေျပာင္းလက္လႊဲလုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္ သည္။ သို႕ေသာ္ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ကုန္ ပစၥည္းမပါဝင္ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ စီးပြား ေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္ အကူျပဳသင့္သေလာက္မျပဳ။ ကာစီႏိုကို မွီခို၍ စီးပြားရွာၾကသူမ်ား လစာဝင္ေငြရရွိၾကသည္။ ကာစီႏိုသုံးပစၥည္း ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား၊ အစားအေသာက္ ေပးသြင္းသူမ်ားသည္လည္း ဝင္ေငြရရွိၾကသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း၊ ကာစီႏိုမ်ားတြင္ လွည့္ပတ္ေနသည့္ ေငြပမာဏႏွင့္ ႏိႈင္းစာပါက စီးပြားေရး ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈအေပၚ အေထာက္အကူ ျပဳမႈသည့္ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း ႀကီးမ်ားေလာက္ အက်ိဳးမမ်ားေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကာစီႏိုမ်ားကို ပိတ္ပစ္ရန္ ေဆာ္ၾသေနၾကသူမ်ားရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ကာစီႏိုမ်ားမွ ရေသာအခြန္အခမ်ားသည္ အျခားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားထက္ ပိုမိုမ်ားျပား (ရာႏႈန္းႏွင့္ တြက္ခ်က္ပါလွ်င္) သျဖင့္ အၿမဲတမ္း ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပေနေသာ ျပည္နယ္ႏွင့္ ဗဟိုအစိုးရတို႕အတြက္ မက္ေလာက္စရာ ျဖစ္ေနသည္။
လူတို႕၏ အတၲမာနႏွင့္ ေလာဘတို႕ ရွိေနသေရြ႕ကာလပတ္လုံး ေလာင္းကစားျခင္းသည္ လူ႕ေလာကတြင္ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ရွိေနမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု စိတ္ပညာရွင္မ်ားက ဆိုၾကသည္။
Ref: How to Outsmart Casinos at Their Dirty Tricks
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment