စိုးမိုး
ျပည္ပသေဘၤာသားအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ လက္မွတ္မ်ား (စီဒီစီ) ထုတ္ေပးရန္ နည္းဥပေဒ မရွိေတာ့ျခင္းေၾကာင့္ လက္ရွိ သေဘၤာသားလက္မွတ္ ထုတ္ေပးႏိုင္ျခင္းမရွိဟု သိရသည္။
ယခင္က ႏုိင္ငံပိုင္ သေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္ ကမ္း႐ိုးတန္း (၁) ႏွစ္၊ အစိုးရ အသိအမွတ္ျပဳ ေဒါက္က်င္းတြင္ (၃) ႏွစ္ လုပ္ကိုင္ၿပီးပါက စီဒီစီ ထုတ္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ယင္းစနစ္ကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ပယ္ဖ်က္ၿပီးေနာက္ပိုင္း စနစ္သစ္ ထြက္ရွိမလာျခင္း ျဖစ္သည္။
“မႏွစ္က သေဘၤာလိုက္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာကို လက္မခံေတာ့ဘဲ ပိတ္လိုက္တယ္။ မပိတ္ခင္ တင္ထားတဲ့ ေလွ်ာက္လႊာေတြလည္း ခ်မေပးေသးဘူး။ အဓိကကေတာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္က သေဘၤာသားအားလံုး အလုပ္ထြက္ၾကတဲ့ ျပသနာေၾကာင့္ စနစ္ကို ျပင္လိုက္တယ္ေျပာတယ္” ဟု ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္း ၀န္ထမ္းက ေျပာသည္။
ျပည္ပသေဘၤာ၀န္ထမ္းအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္လိုသူမ်ားက ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္းတြင္ လုပ္ငန္းအေတြ႔အႀကံဳရေရး ၀င္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ၿပီးေနာက္ သေဘၤာသားလက္မွတ္ ေလွ်ာက္ထားကာ ျပည္ပ ထြက္ခြာမႈမ်ားေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ လက္မွတ္ထုတ္ေပးျခင္းကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္း စီးပြားေရး အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ားအျပား ျပည္ပထြက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကရရာ သေဘၤာသား အလုပ္အကိုင္မွာလည္း လူႀကိဳက္မ်ားေနျခင္းျဖစ္သည္။
တႏွစ္လွ်င္ ျပည္ပသေဘၤာလုိက္သူ အေရအတြက္ (၁) ေသာင္းခြဲခန္႔မွ (၂) ေသာင္းခန္႔အထိ ရွိေနၿပီး ယခုကဲ့သို႔ ျပည္ပ သေဘၤာသားအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္လက္မွတ္ ပိတ္ပင္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ား အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ထိခိုက္ေနၾကသည္။
“တႏွစ္ထက္ တႏွစ္ သေဘၤာလိုက္သူ မ်ားလာတယ္။ ေနာက္ဆံုး ထုတ္ေပးခဲ့တာက ၂၀၀၄ ကေန ၂၀၀၉ ခုနွစ္အတြင္း (၅) ႏွစ္မွာ သေဘၤာသားလက္မွတ္ (၇) ေသာင္းေက်ာ္ ထုတ္ေပးခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔က တင္တာ ေနာက္က်တာမို႔ မရလိုက္တာ” ဟု သေဘၤာသားလက္မွတ္ ေလွ်ာက္ထားသူ ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာ၀န္ထမ္းက ေျပာသည္။
စစ္အစိုးရက ၀င္ေငြေကာင္းသည့္ ျပည္ပသေဘၤာသား အလုပ္လုပ္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားေသာ္လည္း မေလးရွားကဲ့သို႔ အလုပ္ၾကမ္း အလုပ္အကိုင္မ်ားကိုမူ လြတ္လပ္စြာ ဖြင့္ေပးထားပါေၾကာင္း ျပည္ပအလုပ္ အကိုင္ရွာေဖြေရး ေအဂ်င္စီမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္ပ သေဘၤာသားအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူ (၂) သိန္းခြဲခန္႔ရွိေနၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း လက္မွတ္ ထုတ္မေပးေတာ့ျခင္းေၾကာင့္ သေဘၤာသားအေရအတြက္ ထပ္တိုးလာျခင္းမရိွေၾကာင္း သိရသည္။
Sunday, January 10, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment