ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Monday, March 1, 2010

ထက္ဝက္ေက်ာ္က်တဲ့ ကားေစ်း ဆက္က်ႏိုင္ေသး

မ်ဳိးသိဏ္း

ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား လြန္ခဲ့သည့္ ၄ လ ဝန္းက်င္အတြင္း ထက္ဝက္ေက်ာ္ က်ဆင္းသြားခဲ့ေသာ္လည္း ကားေစ်းကြက္အတြင္း ဝယ္လက္ရွားပါးကာ အေရာင္းအဝယ္ ေအးေနဆဲျဖစ္သျဖင့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ထပ္မံက်ဆင္းႏိုင္ဖြယ္ ရွိေသးေၾကာင္း ရန္ကုန္ရွိ ကားေလာက ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလဆန္းမွ ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလကုန္အထိ ၄ လကာလအတြင္း ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ထက္ဝက္မွ သံုးပံုႏွစ္ပံုခန္႔အထိ က်ဆင္းသြားခဲ့ၿပီး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္း စံခ်ိန္တင္က်ဆင္းမႈပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဟံသာဝတီ ယာဥ္ေရာင္းဝယ္ေရးစခန္းမွ ကားပြဲစားမ်ားႏွင့္ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားက ေျပာသည္။

"ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ခပ္ပါးပါးပဲက်တာ။ ၂ဝ၁ဝ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းက်ေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ကို ထိုးက်ေတာ့တာပဲ။ ဆန္နီ ဆူပါစလြန္းတို႔၊ ဖင္ေကာက္ (၁၉၉၂ ခုႏွစ္ထုတ္ ေမာ္ဒယ္လ္ႏွင့္အထက္ တိုယိုတာ ကို႐ိုလာ ဗင္ကား) တို႔၊ ဆူဇူကီး ဝက္ဂြန္တို႔လို လိုင္းေပၚက ကားေတြက ထက္ဝက္ေလာက္ ေစ်းက်တယ္။ က်န္တဲ့ ကားေတြက သံုးပံုႏွစ္ပံုေလာက္အထိ က်သြားတယ္။ အျမင့္ကားေတြ ေစ်းက်တာ ပိုသိသာတယ္" ဟု ကားပြဲစားတဦးက ဆိုသည္။

ဝါရင့္ ကားပြဲစားတဦးကလည္း "ကားေစ်းေတြ ေထာင္တက္သြားတဲ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ဒီေလာက္က်သြားတာ တခါမွ မရွိဘူး။ က်လည္း နည္းနည္းခ်င္း ေစ်းအိသြားတာပဲ ရွိတယ္။ အခုက ေတာက္ေလွ်ာက္ကို ထိုးဆင္းေနတာ။ ကားေစ်းက ဒီေန႔ဝယ္ ေနာက္ေန႔က် ျဖစ္ေနတယ္။ ဆက္က်ဦးမယ္လည္း ခန္႔မွန္းေနၾကတယ္။ ကားေစ်းကို ခန္႔မွန္းရခက္ေနေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ မလုပ္ရဲၾကဘူး" ဟု ဆိုသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာႏွင့္ ေအာက္တိုဘာလမ်ားတြင္ က်ပ္သိန္း ၈ဝဝ မွ သိန္း ၁ဝဝဝ ဝန္းက်င္အၾကားရွိ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္လ္ တိုယိုတာကို႐ိုလာ ဗင္ (ဖင္ေကာက္) ကားမ်ားမွာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ က်ပ္သိန္း ၄၅ဝ မွ ၅ဝဝ အၾကားသာ ရွိသည္အထိ ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းလာခဲ့ၿပီး အလားတူကာလက က်ပ္သိန္း ၄၅ဝ ခန္႔ရွိခဲ့ေသာ ဆူဇူကီး ဝက္ဂြန္ (R+) ကားမ်ားမွာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ က်ပ္သိန္း ၂၅ဝ ေအာက္တြင္သာ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ေနသည္။

ျပည္တြင္း စက္မႈဇုန္မ်ားမွ ထုတ္လုပ္သည့္ အမွတ္တံဆိပ္စံု ဂ်စ္ကားမ်ားမွာ ယခင္က က်ပ္သိန္း ၇ဝ-၈ဝ မွ က်ပ္သိန္း ၁ဝဝ အထိ ေစ်းရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ က်ပ္သိန္း ၄ဝ ဝန္းက်င္သာ ေစ်းႏႈန္းရွိေသာ္လည္း အေရာင္းအဝယ္မျဖစ္ဟု သိရသည္။ ျပည္တြင္း ကားထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ ဂ်စ္ကားထုတ္လုပ္မႈ ယာယီရပ္ဆိုင္းထားၿပီး အေပါ့စားကုန္တင္ယာဥ္ငယ္မ်ားသာ ထုတ္လုပ္မႈရွိသည္။

စစ္အစိုးရ ကားေလလံပြဲမ်ား ဆက္တိုက္က်င္းပေနျခင္းႏွင့္ ေလလံပြဲမ်ားတြင္ ၾကမ္းခင္းေစ်းႏွင့္ ေလလံေအာင္ေစ်း နိမ့္က်လာျခင္းက ကားေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားႏွင့္ ပြဲစားမ်ားက ဆိုသည္။

"အစိုးရေလလံပြဲေတြက အျပင္လူေတြ ေအာင္တာနည္းပါတယ္။ အျပင္မွာ လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ကား၊ မ်ားမ်ားျမတ္ႏိုင္တဲ့ ကားေတြကို ၾကိဳၿပီးလက္ဝါး႐ိုက္ထားတဲ့ သူေတြပဲ ေလလံေအာင္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေလလံၾကမ္းခင္းေစ်းနဲ႔ ေလလံေအာင္ေစ်းေတြက ကားေစ်းကြက္ကို လာ႐ိုက္တယ္။ ေလလံပြဲေတြ ဆက္တိုက္ လုပ္ေနတာနဲ႔ ေလလံေအာင္ေစ်းေတြ နိမ့္နိမ့္သြားတာေၾကာင့္လည္း ကားေစ်းေတြက်တာ ပါပါတယ္" ဟု ကားဝယ္ေရာင္းတဦးက ေျပာဆိုသည္။

ကားအမ်ဳိးအစားတူ၊ ေမာ္ဒယ္လ္တူ၊ အကၡရာတူခ်င္း ေနာက္ဆံုး အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္သည့္ေစ်းကို ေပါက္ေစ်းအျဖစ္ သတ္မွတ္သည့္ ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ အေရာင္းအဝယ္ေအးေနျခင္းေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ပိုမိုက်ဆင္းႏိုင္ဖြယ္ အလားအလာရွိေၾကာင္း အမ်ားစုက ခန္႔မွန္းေနၾကသည္။

"အရင္က ေစ်းက်ရင္ တကယ္စီးမယ့္သူေရာ၊ ဝယ္ေရာင္းေတြက ေကာက္တာေရာနဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ ျပန္ျဖစ္တယ္။ အေရာင္းအဝယ္ ျပန္ျဖစ္ေတာ့ ေစ်းနည္းနည္း ျပန္မာလာတယ္။ ဒါ ပံုမွန္ပဲ။ အခုက ေစ်းက က်ၿပီးရင္း က်ျဖစ္ေနတာလည္း အဝယ္မလိုက္ဘူး။ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္တဲ့ေစ်းကို ေပါက္ေစ်း သတ္မွတ္တာဆိုေတာ့ အေရာင္းအဝယ္မျဖစ္ေတာ့ ေစ်းက ဆက္က်ဦးမွာပဲ" ဟု ကားအေရာင္းအဝယ္ ကၽြမ္းက်င္သူတဦးက ခန္႔မွန္းသည္။

ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား ဆက္လက္၍ က်ဆင္းေနဆဲျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ငန္းသံုးႏွင့္ အိမ္စီးရန္ ကားဝယ္လိုသူမ်ားကလည္း ဝယ္ယူျခင္းမျပဳဘဲ ေစ်းကြက္အေျခအေနကို ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည္။

ကားဝယ္ေရာင္းအမ်ားစုမွာလည္း ေစ်းကြက္အတြင္းရွိ ကားမ်ားထက္ ေလလံေအာင္ကားမ်ားကို အခြံခ်ိန္း (လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားမွ အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖင့္ လဲလွယ္ျခင္း) ထားသည့္ ကားမ်ားကိုသာ ဝယ္ယူရန္ ပိုမိုစိတ္ဝင္စားၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ဤသည္မွာ စစ္အစိုးရ ေလလံပြဲမ်ားတြင္ တိုက္႐ိုက္ေလလံဆြဲျခင္းႏွင့္ ေလလံေအာင္ထားသူမ်ားထံမွ တဆင့္ျပန္လည္ဝယ္ယူျခင္းျဖင့္ ရရွိလာေသာ ေလလံေအာင္ ကားမ်ားကို လိုင္စင္မဲ့ကားသစ္မ်ား၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ အစားထိုးလဲလွယ္ၿပီးေနာက္ အသစ္အတိုင္း ျဖစ္သြားသည့္ ကားမ်ားကိုသာ ေစ်းကြက္အတြင္း ပိုမိုစိတ္ဝင္စားၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

"ေလာေလာဆယ္ အေရာင္းအဝယ္ နည္းနည္းျဖစ္တာက ေလလံေအာင္ အခြံခ်ိန္းၿပီးသား ကားေတြပဲ ခပ္ပါးပါး ျဖစ္တယ္။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ေမာ္ဒယ္ တို႐ိုတာ ကို႐ိုလာဗင္ကို သိန္း ၃ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္နဲ႔ ေလလံဆြဲတယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ ဝစ္ေသာက္ (လိုင္စင္မဲ့ကား) တစီးဝယ္ တစီးလံုး အသစ္ေျပာင္းၿပီး လိုင္စင္ဝင္လိုက္တယ္။ ကညန (ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန) မွာ လိုင္စင္ဝင္ၿပီးတာနဲ႔ အဲ့ဒီကားေတြက သိန္း ၆ဝဝ ေလာက္ ျဖစ္သြားၿပီ။ သူနဲ႔ ေမာ္ဒယ္လ္တူ အိမ္ကားေတြက သိန္း ၄၅ဝ နဲ႔ ၅ဝဝ ေလာက္ပဲ ရွိေပမယ့္ သူက တစီးလံုး အသစ္ဆိုေတာ့ ဝယ္လက္က ပိုၾကိဳက္တယ္" ဟု ကားဝယ္ေရာင္းတဦးက ေလလံကားမ်ား ေစ်းကြက္သို႔ ျပန္လည္ဝင္ေရာက္လာပံုကို ရွင္းျပသည္။

"ကားေစ်းဆက္တိုက္က်ေနေတာ့ ဝယ္မယ့္သူေတြက ထပ္က်ဦးမလား ေစာင့္ေနၾကတယ္။ အဲ့ေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေလလံေတြကလည္း ဆက္တိုက္ပစ္ဦးမယ့္ အေနအထားရွိတယ္။ လားရိႈးတို႔၊ တာခ်ီလိတ္တို႔မွာလည္း ဝစ္ေသာက္ကားေတြ ျပန္ဖမ္းတယ္။ ဖမ္းၿပီးတာနဲ႔ တန္းေလလံပစ္တယ္ဆိုေတာ့ ေလလံပြဲေတြ ဆက္ရွိေနဦးမယ့္ပံုပဲ" ဟု ပြဲစားတဦးက သံုးသပ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အဓိက ကားအေရာင္းအဝယ္ ေစ်းကြက္ျဖစ္သည့္ ဟံသဝတီ ယာဥ္ေရာင္းဝယ္ေရးစခန္းတြင္ ေရာင္းလိုသည့္ ကားမ်ားသာ မ်ားျပားေနေသာ္လည္း ဝယ္လက္မရွိဘဲ အေရာင္းအဝယ္ေအးေနသျဖင့္ ကားေစ်းကြက္ကို မွီခိုေနသည့္ ကားပြဲစားမ်ားႏွင့္ ဝယ္ေရာင္းမ်ား တြက္ေခ်မကိုက္ ျဖစ္ေနသည္။

စီးပြားေရးကၽြမ္းက်င္သူ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာတဦးက "ကားေစ်းကြက္က တကယ္ျဖစ္သင့္တဲ့ စီးပြားေရးေစ်းကြက္တခု မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ကားက ဝယ္ၿပီးရင္ ရံႈးမွာပဲ။ ကားတို႔၊ ဖုန္းတို႔ကို အစိုးရက မိုႏိုပိုလီ (လက္ဝါးၾကီးအုပ္) လုပ္ထားခဲ့လို႔ ဒီလိုေစ်းကြက္ေတြ ျဖစ္လာတာ။ အခု အစိုးရက လက္ထဲမွာ ရွိသမွ် အကုန္ထုတ္ေရာင္းေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကားပါမစ္ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ေလွ်ာ့ေပးၿပီး သြင္းခြင့္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြလည္း ထြက္ေနတယ္။ အစိုးရက ကားေစ်းကို အခ်ိန္မေရြး ျဖဳတ္ခ်လိုက္ႏိုင္တယ္။ ျမန္မာျပည္ ကားေစ်းကြက္က သတိထားသင့္တဲ့ အေနအထားေရာက္ေနၿပီ" ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။

No comments:

Post a Comment