Thursday, March 18, 2010
ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလိုင္း ဦးပိုင္သို႔ လႊဲေျပာင္း
မိုးစက္ .
အစိုးရ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ တခုတည္းေသာ ႏုိင္ငံတကာ သေဘာၤလိုင္း ျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘာၤ လုပ္ငန္းကို မၾကာေသးခင္က စစ္တပ္ပိုင္ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမိတက္သို႔ လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္ လိုက္ေၾကာင္း ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလိုင္း အရာရွိမ်ားက ေျပာသည္။
ျမန္မာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလိုင္းမွ “က်ဳိင္းတုံ” အမည္ရွိ သေဘၤာ (ဓာတ္ပုံ - louvoyant.exblog.jp)
“က်ေနာ့္ဆီကို အေၾကာင္း ၾကားစာ လာတယ္၊ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလိုင္း ကိုေတာ့ ဦးပိုင္က ယူလိုက္ၿပီေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ကို တရား၀င္ အေၾကာင္း ၾကားစာနဲ႔ ဦးပိုင္ ေအာက္မွာ လုပ္မလား၊ မလုပ္ဘူးလား ဆိုၿပီးေတာ့ အေၾကာင္း ျပန္ခိုင္းတယ္”ဟု ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘာၤ လုပ္ငန္းမွ အင္ဂ်င္နီယာ တဦးကေျပာသည္။
ထို ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုိင္းအား ယခုအခါ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမိတက္မွ စစ္တပ္ အရာရွိမ်ားႏွင့္ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလိုင္းမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးမ်ား ပါ၀င္သည့္ အဖြဲ႕တဖြဲ႕ ဖြဲ႔စည္း၍ ၆ လ ခန္႔ ေစာင့္ၾကည့္ျပီးမွ ဦးပိုင္ လီမိတက္သို႔ လႊဲေျပာင္း လုပ္ကိုင္ သြားမည္ဟု သိရွိရသည္။
“သိပ္ရႈံးေနတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္္ေနေတာ့လည္း လိုခ်င္သူမရွိဘူးျဖစ္ေနတယ္၊ ဦးပိုင္က သိမ္းလိုက္တယ္ဆိုေတာ့ ပုဂၢလိက Cargo (ကုန္ေသတၱာ)ေတြေကာ အစိုးရ Cargo ေတြကို ေဒၚလာေပါက္ေစ်းအတိုင္းရရင္ေတာ့ ျမတ္ မယ္ ထင္လို႔ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးက ဦးပိုင္ကိုယူခိုင္းတာျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အခုေနာက္ပိုင္း အစိုးရပိုင္ ၀န္ႀကီးဌာနေတြက တင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေဒၚလာနဲ႔ သယ္ေဆာင္ခကို ေကာက္လိမ့္မယ္”ဟု တျခားေသာ ၾကယ္ငါးပြင့္ အရာရွိ တဦးက ေျပာသည္။
ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘာၤလိုင္းသည္ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ျပီး ျပည္ပ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရာင္း၀ယ္ ေရးႏွင့္ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္မ်ားျပဳလုပ္ေနေသာ္လည္း အရံႈးေပၚေနခဲ့သည္မွာ ကာလၾကာခဲ့ျပီျဖစ္ေၾကာင္းသိရ သည္။
“သေဘၤာလိုင္းက ရႈံးေနတာၾကာၿပီဗ်၊ အဓိက ရႈံးေနရတာက အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနရဲ့ Cargo ေတြကို တင္ေပး ရၿပီး အစိုးရေပါက္ေစ်း တေဒၚလာကို ၆ က်ပ္နဲ႔ ရွင္းေပးတယ္၊ ဘယ္မရႈံးဘဲနဲ႔ ခံႏိုင္မလဲ”ဟု အထက္ပါ ၾကယ္ ငါး ပြင့္ သေဘၤာအင္ဂ်င္နီယာက ေျပာသည္။
ယင္းၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘာၤလိုင္းအား အဲပုဂံ ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ ထူး ကုမၸဏီပုိင္ရွင္ ဦးေတဇ အပါအ၀င္ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္တို႔ကို လႊဲေျပာင္းရယူရန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊက ေျပာဆိုခဲ့သည္မွာ ျပီးခဲ့ေသာႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ကတည္းကျဖစ္ေၾကာင္း နီးစပ္ သူမ်ားထံမွ သိရွိရသည္။
လက္ရွိ ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘာၤလုိင္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အရာရွိ၊ အရာထမ္းမ်ားအား ဦးပို္င္ႏွင့္ဆက္လုပ္ျဖစ္ မျဖစ္ဆုိသည့္ ျပႆနာမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟု ၾကယ္ငါးပြင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားကေျပာသည္။
“ရံုးခ်ဳပ္မွာ ၀န္ထမ္း ၁၀၀၀ ေလာက္ရွိတယ္၊ သေဘၤာတက္ေနတာက ၃၀၀ ေလာက္ရွိတယ္၊ အဲဒီ လူေတြ ကလည္း ထြက္ျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာလိုက္ခ်င္ၾကတယ္၊ ၾကယ္ငါးပြင့္ကေပးတာက ျမန္မာက်ပ္ေငြနဲ႔ ေလ၊ ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာလိုက္ရင္ အနိမ့္ဆံုး သေဘၤာသားေတာင္ ေဒၚလာ ၃ - ၄ ရာရတယ္၊ အားလံုးနီးပါး ကေတာ့ ထြက္ခ်င္ၾကတယ္”ဟု ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလိုင္းမွ ဒုတိယ အရာရွိ တဦးကေျပာသည္။
ယခင္ၾကယ္ငါးပြင့္တြင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ေသာ အရာရွိမ်ားအား အလုပ္ထြက္ခြင့္မေပးဘဲ ထြက္ခဲ့ေသာ္ နာမည္ပ်က္ (Black List)စာရင္းသြင္းထားၿပီး ေလဆိပ္မွ တရား၀င္ထြက္ခြာခြင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သေဘၤာလုိက္ခြင့္မ်ား ပိတ္ထားသည္ဟုလည္း ၾကယ္ငါးပြင့္ အရာရွိမ်ားက ေျပာသည္။
ျမန္မာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္းသည္ ျပည္တြင္းပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး ကမ္းရိုးတန္းသြား သေဘၤာ ၁၀ စီး၊ သြင္းကုန္ ပို႔ကုန္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနေသာ ႏိုင္ငံတကာသြား သေဘၤာ ၁၆ စီးျဖင့္ ေျပးဆြဲ လုပ္ကိုင္ ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလိုင္း ႏုိင္ငံတကာခရီးစဥ္မ်ားမွာ အေရွ႕ဖ်ားခရီးစဥ္ အျဖစ္ တရုတ္၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ေတာင္ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွခရီးစဥ္အျဖစ္ စကၤာပူ၊ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ ဗီယက္နမ္၊ ထိုင္း၊ ဥေရာပခရီးစဥ္ႏွင့္ အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ခရီးစဥ္မ်ား သြားေရာက္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment