ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Friday, February 5, 2010

သေဘၤာသား ျဖစ္ေရး ပုိလြယ္ကူေတာ့မည္ဟုဆုိ


ဧရာဝတီ
ႏုိင္ငံျခား၀င္ေငြ ရွာေဖြေပးႏုိင္သည့္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသား အေရအတြက္ တုိးျမွင့္ရန္ အလုပ္အကုိင္ ဆုိ္င္ရာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားကို စတင္ ဖယ္ရွားလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန အရာရိွႀကီးတဦးက အဂၤါေန႔တြင္ ေျပာၾကားလုိက္သည္။

စိတ္ပါ၀င္စားသူ လူငယ္တုိင္း သေဘၤာသားမ်ား ျဖစ္လာေရး အတြက္ အရွိန္အဟုန္ျမွင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ထုိဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေမာင္ေမာင္ဦးက သတင္းေထာက္မ်ားကုိ ေျပာသည္။

ယခင္က ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာ ကုမၸဏီတခု၏ အလုပ္ခန္႔စာ ရွိသူမ်ားကုိသာလွ်င္ အာဏာပုိင္တုိ႔က သေဘၤာသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳကာ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားဆုိင္ရာ သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ခြင့္ ျပဳၿပီး သေဘၤာသား လုပ္သက္ မွတ္တမ္းစာအုပ္၊ သေဘၤာသား ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ တုိ႔ကုိ ထုတ္ေပးခ့ဲသည္။

“အလုပ္ခန္႔စာ မလိုေတာ့ဘူး။ အေျခခံပညာ အထက္တန္း အဆင့္ ရွိရုံနဲ႕ သေဘၤာသား လုပ္ခြင့္ ေပးတာ။ ေရေၾကာင္းဌာနက ေပးတဲ့ သင္တန္းၿပီးတာနဲ႕ သေဘၤာလုိက္လို႕ရၿပီ” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အသင္း (MOSA) မွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။

အဂၤလိပ္စာ အရည္အခ်င္းမီပါက သင္တန္းမ်ား တက္ခြင့္ျပဳၿပီး သေဘၤာသားျဖစ္ႏုိင္ၿပီဟု ဆုိသည္။

ယခင္က Appointment ဟု ေခၚၾကသည့္ ကုမၸဏီအလုပ္ခန္႔စာ မရိွမျဖစ္ လုိအပ္သျဖင့္ အလုပ္ခန္႔စာ ေရာင္းခ်သည့္ ေစ်းကြက္ ေပၚထြန္းခဲ့သည္။ သေဘၤာ ကုမၸဏီ အႀကီး၊ အေသးေပၚ မူတည္၍ အလုပ္ခန္႔စာ တခုလွ်င္ သိန္း၂၀ ၀န္းက်င္အထိ ေပးခ့ဲရသည္။ ယခု စနစ္သစ္ေၾကာင့္ အလုပ္ခန္႔စာေစ်းကြက္ ပ်က္စီးသြားသည္။

“အစုိးရ ျပင္ဆင္လုိက္တဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ ကုမၸဏီေတြ ေတာ္ေတာ္ ထိကုန္ၿပီ။ တခ်ဳိ႕လည္း ကုမၸဏီ ပိတ္ဖို႔ ျပင္ကုန္ၿပီ” ဟု သေဘၤာလုိင္း ကုိယ္စားလွယ္တဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာလုိင္းမ်ား၏ ကုိိယ္စားလွယ္ ကုမၸဏီေပါင္း ၁၅၂ ခု ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

သေဘၤာသား အလုပ္အကုိင္ ေစ်းကြက္တခုလုံး အာဏာပုိင္တုိ႔၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္သုိ႔ အျပည့္အ၀ ေရာက္ရွိသြားၿပီဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ သေဘၤာသား တဦးက သုံးသပ္သည္။

“အရင္က ပုိက္ဆံေပးၿပီး သေဘၤာသားျဖစ္လို႕ရတယ္။ အခု အစုိးရရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္ ေရာက္သြားတဲ့ အတြက္ ပိုက္ဆံေပးတုိင္းလည္း သေဘၤာသား ျဖစ္ခြင့္ ရခ်င္မွရမယ္။ ပိုခက္သြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။

အစုိးရသည္ ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာကုမၸဏီ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ စီးပြားရွာသည့္ လုပ္ငန္းကို လုယူလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ေၾကာင္းလည္း အစိုးရပိုင္ ျမန္မာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္းမွ အရာရိွတဦးက ေျပာသည္။

“လူငယ္တုိင္း ကန္႔သတ္ခ်က္ မရွိဘဲ သေဘၤာသားသင္တန္းေတြ တက္ခြင့္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီသင္တန္းေတြ အတြက္ အစုိးရကုိ သင္တန္းေၾကး သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေပးရလိမ့္မယ္” ဟု ထုိအရာရိွက ခန္႔မွန္းသည္။

သေဘၤာသား အေရအတြက္ မ်ားလာျခင္းေၾကာင့္လည္း ျမန္မာျပည္အတြက္ ႏုိင္ငံျခား၀င္ေငြ ပိုမုိ တုိးပြားေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ စီးပြားေရးပညာရွင္တဦးက သုံးသပ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မွတ္ပုံတင္ထားသည့္ ျမန္မာသေဘၤာသား ၇၀၀၀၀ နီးပါး ရွိေၾကာင္း၊ သေဘၤာတက္သူ ၅၀၀၀၀ သာ ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္မွ MOSA အသင္း၏ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ သိရွိရသည္။

လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း သက္စြန္႔ဆံဖ်ား၊ ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ကုိင္ရသည့္ သေဘၤာသားမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စံႏႈန္းအရ ၀င္ေငြေကာင္းသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မတုိင္ခင္က သေဘၤာသားမ်ားသည္ ျပည္ပမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ရသူမ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားသည္။

၁၉၇၀ ႏွင့္ ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ “သေဘၤာသားေရႊေခတ္” ျဖစ္သည္ဟု ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ မွ ကုိသူရက ေျပာသည္။

ယခုအခါ သေဘၤာသားသစ္တဦးသည္ အနည္းဆုံး လစာ ေဒၚလာ ၃၀၀ ေက်ာ္၊ အလုပ္သင္ အရာရိွတဦးသည္ လစာ ေဒၚလာ ၆၀၀ ခန္႔ ရရိွေၾကာင္း၊ ကုမၸဏီတခုႏွင့္တခု လစာႏႈန္းထား မတူညီေၾကာင္း ကုိသူရက ရွင္းျပသည္။

No comments:

Post a Comment