ေမေက်ာ္
ခ်င္းမုိင္ (မဇၥ်ိမ)။ ။
ျမန္မာျပည္တြင္း ေမာ္ေတာ္ကားထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ၾကီးဌာနက စက္မႈဇုန္အလိုက္ ကားပစၥည္းမ်ား ျပန္လည္တင္သြင္းခြင့္ ျပဳလိုက္သည္။
ကားပစၥည္းေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈႏွင့္ ရွားပါးမႈေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းလုနီးပါး ျဖစ္ေနေသာ လက္ရွိ ကားထုတ္လုပ္ေရးကို ယခု မူဝါဒအသစ္ျဖင့္ အစားထိုးႏုိင္ရန္ ျမန္မာစစ္အစိုးရ ဝန္ၾကီးဌာနက ယခုလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
“စက္မႈဇုန္ေတြအလုိက္ ကားပစၥည္းတင္သြင္းမယ့္ ကုမၸဏီေတြ စာရင္းေပးေလွ်ာက္ထားၾကပါ။ သူ ခြင့္ျပဳေပးပါ့မယ္လို႔ စီးပြားကူးသန္းဝန္ၾကီးက ဒီလ ၁၂ ရက္ေန႔က ေျပာပါတယ္” ဟု မႏၲေလး စက္မႈဇုန္မွ တာဝန္ရွိသူတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မတိုင္မီက ျပည္တြင္း ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားကို ကားပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ တင္သြင္းခြင့္ကို ဝန္ၾကီးဌာနက ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည့္ TMC ၊ ဦးသမာဓိ၊ ရန္ကုန္ျမန္မာႏွင့္ MOTHER Trading တို႔ကိုသာ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့သည္။
ျပည္တြင္း ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားမွာ ကားအင္ဂ်င္ႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားကို အဆုိပါ ကုမၸဏီ ၄ ခု ထံမွ တဆင့္ဝယ္ယူေၾကာင္း အေထာက္အထားျပမွသာ အစိုးရ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္စင္ ထုတ္ေပးသည္။
တင္သြင္းခြင့္ရ အဆိုပါ ကုမၸဏီ ၄ ခုမွ ကားပစၥည္းေစ်း ျမႇင့္လာျခင္းအျပင္ စက္ပစၥည္းကို လုိသေလာက္ ဝယ္ယူမရျခင္းက ကားတပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္စရိတ္ တက္လာကာ ကားေစ်းကြက္ က်ဆင္းလာရသည္ဟု ကားထုတ္လုပ္သူ အသိုင္းအဝုိင္းက ဆိုသည္။
လက္ရွိ ဂ်စ္ကား တစင္းထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ ေငြက်ပ္ ၆၅ သိန္း ကုန္က်ၿပီး ျပင္ပ ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္သိန္း ၆၀ ဝန္းက်င္ေအာက္သာ ရွိေနသည္။
ျပည္တြင္းထုတ္ လိုက္ထရပ္ တစီးအတြက္ အရင္းေငြ က်ပ္ သိန္း ၈၀ ခန္႔ ကုန္က်ၿပီး၊ အမ်ဳိးအစားအလိုက္ သိန္း ၁၀၀ မွ ၁၃၅ သိန္းၾကား အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ေနသည္။
ျပည္တြင္း ကားထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွာ အင္ဂ်င္၊ ဂီယာ၊ ေရတိုင္ကီ အပါအဝင္ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားကို ျပည္ပမွ မွာယူတင္သြင္းရၿပီး စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ ေဘာ္ဒီပိုင္း၊ ေခါင္းႏွင့္ ဖရိန္ကိုသာ လုပ္ေဆာင္တပ္ဆင္ၾကသည္။
လတ္တေလာ ျပည္တြင္း တပ္ဆင္ယာဥ္မ်ားတြင္ ကုန္တင္ယာဥ္ငယ္ ထုတ္လုပ္မႈသာ အလုပ္ အနည္းငယ္ ျဖစ္ေနၿပီး၊ ဂ်စ္ကားထုတ္လုပ္မႈမွာ ရပ္ဆိုင္းလုနီးပါး ျဖစ္ေနရာမွ မူဝါဒအသစ္ ထုတ္ျပန္လာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ကား ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းသည္ ျပန္လည္ လည္ပတ္ႏိုင္မည္ဟု ကားတပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သူမ်ားက ခန္႔မွန္းၾကသည္။
KM ကားထုတ္လုပ္ေရးမွ ဦးေက်ာ္ျမင့္က ''လိုက္ထရပ္ ၁၀၀ ထုတ္မယ္ဆိုရင္ ဂ်စ္ကား ၅ စီးေလာက္ပဲ ပါေတာ့တယ္။ ေစ်းကြက္ကလည္း လိုက္ထရပ္ကို ပိုၾကိဳက္တယ္။ အခု မူ ျပင္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဂ်စ္ကားကို ထုတ္သင့္ရင္ ျပန္ထုတ္မွာပါ'' ဟု ဆိုသည္။
ယခုအခါ ျပည္တြင္း ကားတပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သည့္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ မံုရြာႏွင့္ ေတာင္ၾကီး စက္မႈဇုန္မ်ားအလိုက္ ကားပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ကို ေလွ်ာက္ထားခြင့္ ရၿပီျဖစ္သျဖင့္ စက္မႈဇုန္မ်ားအလုိက္ ေဆြးေႏြးေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။
Tuesday, July 14, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment