ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Thursday, July 16, 2009

ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္သျဖင့္ ေက်ာင္းသားထက္ဝက္ခန္႔ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္

ဉာဏ္ေမာင္
.ေငြေၾကးမေျပလည္မႈႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားျပားမႈေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားထက္ဝက္ခန္႔ ေက်ာင္းတက္ႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့သည့္ အေျခအေန ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္။

ရွမ္းျပည္နယ္၊ အေရွ႕ပိုင္း၊ ေတာင္ႀကီးတကၠသိုလ္တြင္ ယခုႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ဝက္ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္တြင္ တကၠသိုလ္တခုလံုးအတိုင္းအတာျဖင့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ထက္ဝက္နီးပါး ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ေတာင္ႀကီးတကၠသိုလ္ႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက ေျပာသည္။

"အခုေက်ာင္းသားေတြ စာေမးပြဲနီးမွ က်ဴရွင္ပဲ တက္ၾကတယ္၊ အေဆာင္ေၾကးေရာ၊ အျခားစရိတ္ေတြေရာဆို တသိန္းေလာက္က်ေတာ့ မတက္ႏိုင္ၾကဘူး၊ တခ်ဳိ႕အေဆာင္ဆို ပိတ္လိုက္ရတာေတြေတာင္ရွိတယ္" ဟု ေျပာသည္။

ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ စာေမးပြဲေျဖရန္ တလအလိုေလာက္တြင္ အတန္းပိုင္းဆရာမမ်ားထံ က်ဴရွင္တက္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ ေျဖဆိုကာ ျပန္သြားျခင္းမ်ား လုပ္ေနသည္ဟု ဆက္ေျပာသည္။

"ေျဖခါနီးမွာ ေက်ာင္းက ဆရာမေတြက တိုးတိုးတိတ္တိတ္ က်ဴရွင္ေပးလိုက္တာကိုပဲ တက္လိုက္ၾကတာ၊ တဘာသာကို ၆,၀၀၀၊ ၇,၀၀၀ ေပးရတယ္၊ သံုးပတ္၊ တလေလာက္တက္ရတာ၊ ၿပီးရင္း ေမးခြန္းထုတ္ေပးလိုက္တယ္၊ အေဆာင္မွာ လာေန၊ အဲလုိတက္ၿပီးစာေမးပြဲေျဖၿပီး တခါတည္းျပန္ၾကတာ၊ ေက်ာင္းတက္တယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး" ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ယခင္က ေက်ာင္းသား ၂၀ ရွိေသာ အေဆာင္တြင္ ယခုအခါ ေက်ာင္းသား ၃ ဦးေလာက္သာရွိၿပီး ေတာင္ႀကီးတကၠသိုလ္အနီးတြင္ အေဆာင္ ၅၀ ရွိကာ မွတ္ပံုတင္ထားျခင္းမရွိသည့္ အေဆာင္မ်ားလည္း ရွိသည္။

"တခ်ဳိ႕က အိမ္မွာ ေလးငါးေယာက္ ထားတာရွိတယ္၊ အေဆာင္ႀကီးေတြ ေလးငါးဆယ္ထားတဲ့ အေဆာင္ေတြမွာလ ၁၅ ေယာက္၊ အေယာက္ ၂၀ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကမွ ေက်ာင္းတက္တာရွိေသးတယ္၊ အခု ေတာ္ေတာ္ကုိ ေလ်ာ့သြားတာ" ဟု ေျပာသည္။

ယခုႏွစ္၊ ပထမႏွစ္ဝက္ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္မွာ ဇန္နဝါရီလတြင္ စတင္ကာ မတ္လ ေနာက္ဆံုးပတ္တြင္ ပိတ္လိုက္ၿပီး ဒုတိယႏွစ္ဝက္ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ကို ဇြန္ ၂ ရက္ေန႔က စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

"ဒုတိယႏွစ္ဝက္ျပန္ဖြင့္တာက ဇြန္ ၂ ရက္ေန႔က၊ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းသားက သံုးပတ္ေလာက္ေနမွ စံုတာ၊ အဲဒီစံုတယ္ဆိုတာေတာင္ တဝက္ေလာက္ ေလ်ာ့ၾကသြားၿပီ၊ အဓိကကေတာ့ ကုန္က်စရိတ္က အစစအရာရာ ႀကီးလာေတာ့ စီးပြားေရးလဲ မေျပလည္လို႔ အခုလိုျဖစ္တာ" ဟု ဆက္လက္ေျပာသည္။

စကားခ်ပ္.....
(၁၉၉၆ စတင္တ့ဲ........မေမ့ဘူးဆုိရင္ေပ့ါ)

No comments:

Post a Comment