သဲသဲ ဧရာဝတီ .
စစ္ကုိင္းတုိင္း၊ ေရႊဘုိၿမိဳ႕မွ ကထိန္ပြဲေတာ္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ေလေအးေပးစက္၊ ေရခဲေသတၱာ၊ ဘီရုိ၊ ေစာင္၊ ျခင္ေထာင္ စသည့့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္းတြင္ အသုံးျပဳသည့္ ပစၥည္းပစၥယ အစုံအလင္ ပါ၀င္ေသာ ပေဒသာပင္ႀကီးမ်ားကုိ ေတြ႔ႏုိင္သည္။
တျခားေဒသမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ တမူထူးျခားေနသည့္ ထုိပေဒသာပင္မ်ားကုိ ဉာတ္မႀကီးပေဒသာပင္ဟု ေခၚၿပီး က်ပ္သိန္းေပါင္း ၂၅၀ မွ ၅၀၀ အၾကားရိွ လႉဖြယ္ ၀တၳဳမ်ား ပါ၀င္သည္ဟု ဆုိသည္။
ေရႊဘုိရိွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ၇၃ ေက်ာင္းအနက္ တေက်ာင္းကုိသာ မဲႏိႈက္ ေရြးခ်ယ္ၿပီး တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ ဉာတ္မႀကီးပေဒသာပင္မ်ားကုိ သြားေရာက္ လႉဒါန္းေလ့ရိွသည္။
ယခုလ ၄ ရက္ေန႔ (သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔) က ယခုႏွစ္ကထိန္ အတြက္ ႀကိဳတင္မဲႏိႈက္ခ့ဲရာ ကံထူးသည့္ ေက်ာင္းမွာ ျပည္လုံးခ်မ္းသာေက်ာင္း ျဖစ္သည္ဟု စုေပါင္းကထိန္ပြဲအား ဦးစီးက်င္းပေရး ပင္မေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။
ယခင္က ဉာတ္မႀကီးပေဒသာပင္မ်ားတြင္ ပါ၀င္မည့္ လႉဖြယ္၀တၳဳမ်ားအတြက္ အလႉရွင္တဦးတည္းက တာ၀န္ယူခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ား၏ စီးပြားေရး က်ဆင္းလာသျဖင့္ အသင္းအဖြဲ႔အလုိက္ သုိ႔မဟုတ္ ရပ္ကြက္အလုိက္သာ တာ၀န္ယူႏုိင္ၾကေတာ့သည္ဟု ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။
“ဒီႏွစ္အတြက္ ဉာတ္မႀကီး ပေဒသာပင္ကုိေတာ့ အမွတ္ ၄ ရပ္ကြက္က တာ၀န္ယူပါမယ္” ဟု ေကာ္မတီ၀င္တဦးက ေျပာသည္။
တခ်ဳိ႕ႏွစ္မ်ားတြင္ ဉာတ္မႀကီးပေဒသာပင္ မဲေပါက္သည့္ ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္က သာသနာ့ေဘာင္ကုိ စြန္႔ခြာသြားသည္ဟု ေရႊဘုိၿမိဳ႕သားတဦးက ဆုိသည္။ ထုိသုိ႔ လူ၀တ္လဲသြားေသာ သံဃာမ်ားမွာ ငယ္ရြယ္သူမ်ား ျဖစ္ေလ့ရိွသည္ဟု သိရသည္။
“ဉာတ္မႀကီး ပေဒသာပင္ကုိ ရတယ္ ဆုိရင္ ထီဆုႀကီး ေပါက္သလိုပဲေလ” ဟု ေရႊဘုိၿမိဳ႕သားတဦးက ေျပာသည္။
ေရႊဘုိတြင္ တန္ဖုိးႀကီး ဉာတ္မႀကီး ပေဒသာပင္မ်ားသာမက တျခားၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေတြ႔ရေသာ ပေဒသာပင္မ်ား ကုိလည္း ေတြ႔ႏုိင္သည္။ ထုိ သာမန္ ပေဒသာပင္မ်ားကုိလည္း “မုိးေပၚက် ကထိန္ ပေဒသာပင္” ႏွင့္ “ဘုံကထိန္ ပေဒသာပင္” ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထားသည္။
မုိးေပၚက် ပေဒသာပင္မ်ားကို စာသင္သား ရဟန္း အမ်ားစု ရွိသည့္ ေက်ာင္းကို ဦးစားေပးၿပီး လႉဒါန္းေလ့ရိွသည္ဟု သိရသည္။ စာသင္သား မ်ားသည့္ ေက်ာင္းမ်ားကုိ အလွည့္က် လႉဒါန္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
ဘုံကထိန္ ပေဒသာပင္မ်ားကိုမူ ၿမိဳ႕ေပၚရိွ ေက်ာင္း ၇၃ ေက်ာင္းသုိ႔ အခ်ိဳးက် ခြဲေ၀သည့္ စနစ္ျဖင့္ လႉဒါန္းၾကေၾကာင္း ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
ကထိန္ပဲြကာလတြင္ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ လမ္းမေတာ္လမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္ မ႑ပ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ေတြ႔ႏုိင္သည္။ ဉာတ္မႀကီး ပေဒသာပင္မ်ား ထားရွိမည့္ မ႑ပ္ႀကီးမ်ားကုိ တျခားမ႑ပ္မ်ားႏွင့္ မတူျခားနားစြာ စီစဥ္ထားသည္ဟု ဆုိသည္။
ေရႊဘုိၿမိဳ႕သားတဦး ျဖစ္သူ ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒမီ ၾကည္စုိးထြန္းက တျခားၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ မတူျခားနားသည့္ ဓေလ့မ်ားရိွသည့္ ေရႊဘုိၿမိဳ႕အတြက္ ဂုဏ္ယူသည္ဟု ဆုိသည္။
“က်ေနာ္ အခုလုိ (ေအာင္ျမင္တ့ဲ ရုပ္ရွင္ဒါရုိက္တာတဦး) ျဖစ္လာရတာလည္း က်ေနာ့္ ေဒသရဲ႕ေက်းဇူးေတြ အမ်ားႀကီး ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕မွာ ဒီလုိဓေလ့ေတြ ရွိတာ ဂုဏ္ယူတယ္၊ တျခား ထူးျခားတဲ့ ပြဲေတာ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္” ဟု ဒါရုိက္တာ ၾကည္စုိးထြန္းက ေျပာသည္။
ေရႊဘုိကထိန္တြင္ အေျပာင္းအလဲတခ်ဳိ႕ ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟု ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ဆုိသည္။
ေက်ာင္းအလုိုက္၊ ရပ္ကြက္အလုိက္ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားက ပေဒသာပင္မ်ားကုိ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ အုိးစည္၊ ဒုိးပတ္ အက အခုန္မ်ားျဖင့္ စည္ကားစြာ ပုိ႔ေဆာင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုအခါ စည္ကားမႈ နည္းပါးလာေၾကာင္း ေရႊဘုိမွ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတဦးက ရွင္းျပသည္။
“က်မတုိ႔ ၁၆ ႏွစ္ေလာက္က ဆုိရင္ သိပ္ေပ်ာ္ဖုိ႔ ေကာင္းတာ။ ၿမိဳ႕နားတ၀ုိက္က ရြာေတြဆုိရင္ မ႑ပ္ေတြက မ်ားေတာ့ တေနကုန္ ထမင္းခ်ိဳင့္နဲ႔ လာၾကည့္ၾကတာ။ လူပိ်ဳေတြက ပိဋိကတ္သုံးပုံေတြကုိင္၊ ပေဒသာပင္ေတြ ထမ္း၊ အပ်ိဳေတြကေတာ့ သကၤန္းေတြ လႉဖြယ္ေတြ ကုိင္ေပါ့။ အခုနဲ႔ေတာ့ တျခားစီ ျဖစ္သြားပါၿပီ” ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္ခန္႔မွ စတင္၍ စည္ပင္သာယာေရးဌာန ၀န္ထမ္းမ်ားက မ႑ပ္ေနရာ ရယူလုိသည့္ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ထံမွ အခြန္ေကာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ မ႑ပ္အင္အား နည္းလာေၾကာင္း သိရသည္။
“က်ေနာ္တုိ႔က မ႑ပ္ထုိးၿပီး လႉခ်င္တဲ့သူ လႉႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ထားတယ္။ အဓိကက ပြဲစည္ဖုိ႔ပါပဲ။ ဒါကုိ ေကာ္မတီ၀င္ေတြ မသိေအာင္ ၾကားကေန ပုိက္ဆံေတြ ေတာင္းေတာ့ လႉခ်င္တဲ့သူက ေနရာ ၀ယ္ရတဲ့သေဘာေပါ့။ ေျပာရရင္ ႐ုိက္စား လုပ္သြားတာေလ” ဟု ေကာ္မတီ၀င္တဦးက ေျပာသည္။
ျမန္မာျပည္မွ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ထုံးတမ္း အစဥ္အလာအရ အက်င့္သီလ ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟန္း၊ သံဃာမ်ားကုိ သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔မွ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔ အတြင္း ကပ္လႉ ပူေဇာ္သည့္ သကၤန္းကုိ ကထိန္သကၤန္း ဟု ေခၚဆုိၾကသည္။
ေရႊဘုိတြင္ ဘုံကထိန္ပြဲေတာ္ကို က်င္းပလာခဲ့သည္မွာ ၉၅ ႀကိမ္ေျမာက္ ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ႏွင့္ ၁၉၈၈ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ကထိန္ပဲြ က်င္းပရန္ ၃ ႀကိမ္ ပ်က္ကြက္ခဲ့သည္ဟု ပြဲက်င္းပေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆုိသည္။
ေရႊဘုိသည္ သမုိင္း၀င္ၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္သည္။ တတိယ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ကုိ တည္ေထာင္ခ့ဲသူ အေလာင္းမင္းတရားက ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၁၅ (ခရစ္ သကၠရာဇ္ ၁၇၅၃-၅၄) ခုႏွစ္တြင္ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ကို မင္းေနျပည္ေတာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ေရႊဘုိၿမိဳ႔ ျဖစ္လာမည့္ ေဒသကုိ ယခင္က မုဆုိးဖုိ၊ ရန္ႀကီးေအာင္၊ ကုန္းေဘာင္၊ ရတနာသိခၤ ဟု ေခၚၾကသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment