လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား တင္္လာသည့္ (၂၀) ဘီးကားႀကီး
ပဲခူးအ၀င္တြင္ တိမ္းေမွာက္
၀ီရ
ျမဝတီၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္ စက္မႈဇုန္မ်ားသုိ႔ လုိင္စင္မဲ့ကား တင္ေဆာင္လာသည့္ (၂၀) ဘီးကားတစီး ပဲခူးၿမဳိ႕အဝင္ လမ္းမတေနရာတြင္ တိမ္းေမွာက္သြားရာ သက္ဆုိင္ရာအာဏာပုိင္တုိ႔က အခင္းျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အဆုိပါ (၂၀) ဘီးကားႏွင့္အတူ ကားေပၚတြင္ တင္ေဆာင္လာသည့္ကား (၆) စီးကုိ သိမ္းယူလုိက္ေၾကာင္း စုံစမ္းသိရွိရသည္။
“အဲဒီကားက ျမဝတီမွာ ကားအေရာင္းအဝယ္လုပ္ေနသူတဦးရဲ႕ ကားေတြျဖစ္တယ္။ အဲဒီကားေပၚမွာ ျမဝတီက ခယက အဖြဲ႔ကိုယ္စားလွယ္တဦးလည္း ပါတယ္။ ကားေတြကုိ သိမ္းလုိက္ေတာ့ ျပႆနာက ႀကီးသြားတာေပါ့” ဟု ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ အေျခစိုက္ ကားတင္ပို႔သူတဦးက ေျပာသည္။
ထုိကားႀကီးသည္ စက္တင္ဘာ (၂၇) ရက္ ညပုိင္းတြင္ တိမ္းေမွာက္သြားျခင္းျဖစ္ၿပီး အသိမ္းခံလုိက္ရသည့္ လုိင္စင္မဲ့ ကားအေသးမ်ားမွာ တစီးလွ်င္ က်ပ္သိန္း (၅၀) မွ သိန္း (၁၀၀) ေက်ာ္အထိ တန္ဖုိးရွိသည့္ ဖင္ေကာက္ Corolla ၊ မက္တူးႏွင့္ ပရာဒုိကားမ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း အဆိုပါကားတင္ပို႔သူက ေျပာသည္။
ယခုကားမ်ား တင္သြင္းသူသည္ ျမဝတီတြင္ အသစ္ေရာက္လာေသာ ခယက ခ႐ုိင္မႉးႏွင့္ နားလည္မႈယူ၍ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျမဝတီ ကားပြဲစားအသုိင္းအဝုိင္းက ေျပာသည္။
“ဒါေတြကုိ နားလည္မႈေတြနဲ႔ပဲ အဆင့္ဆင့္လုပ္တာျဖစ္ေပမယ့္ အခုလုိ ကားေမွာက္သြားေတာ့ အကုန္ေပၚကုန္တာေပါ့။ အခု ေမွာက္သြားတဲ့ကားေပၚမွာ Honda ဆုိင္ကယ္ေတြလည္း ၾကားညႇပ္ၿပီး ပါေသးတယ္။ အခု ကားေတြ ျပန္မရလည္း ကားသြင္းသူအေနနဲ႔ ဘာမွျဖစ္မသြားဘူး။ အခုျပႆနာက ဒီလုိ ထပ္လုပ္လုိ႔မရမွာဘဲ ေၾကာက္တာ။ ဒီလုပ္ငန္းေတြ ပိတ္ခံရမွာ ေၾကာက္ေနၾကတာ။ ဒီလုပ္ငန္းေတြမွာ နအဖ အာဏာပုိင္ေတြကုိယ္တုိင္ ပါေနတာဆုိေတာ့ အေရးယူဖုိ႔ကလည္း မလြယ္ဘူးေလ” ဟု ျမဝတီၿမဳိ႕မွ ကားပြဲစားတဦးက ေျပာသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ကားႀကီးတိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္ပြားကာ ကားမ်ားအသိမ္းခံရၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အလားတူ (၂၀) ဘီးကားျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား ပို႔ေဆာင္သည္ကို မေတြ႔ရေတာ့ဘဲ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ နအဖအာဏာပုိင္တုိ႔က တစီးခ်င္းစီ ကုိယ္တုိင္ ေမာင္းပုိ႔မႈမ်ားသာ ေတြ႔ရေၾကာင္း အျခားကားပြဲစားတဦးက ေျပာသည္။
၎က “အဲဒီလို ဘီး (၂၀) ကားႀကီးနဲ႔ အလုံးအရင္း ပုိ႔မယ္ဆိုရင္ ျမဝတီ-ရန္ကုန္ တေလွ်ာက္မွာရိွတဲ့ ဂိတ္ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ျမ၀တီစီးပြားေရးဇုန္က စုေပါင္းဂိတ္၊ သကၤန္းညီေနာင္အလြန္ နအဖစစ္တပ္ဂိတ္၊ ဘားအံတံတား (သံလြင္) ဂိတ္နဲ႔ ဘုရားႀကီးဂိတ္ ေခၚ ေဝၚဂိတ္ေတြကို က်ပ္ (၅) သိန္းစီေပးရၿပီး က်န္တဲ့ဂိတ္အေသးေတြကို (၁) သိန္းစီေပးရလို႔ တြက္ေျခကုိက္ၿပီး စရိတ္စကလည္း သက္သာတယ္ေလ” ဟု ရွင္းျပသည္။
ဂ်ပန္အက်ႏွင့္ သက္တမ္းကုန္ဆုံးသည့္ ထုိင္းႏုိင္ငံထုတ္ ကားမ်ားကုိ ဒီေကဘီေအအဖြဲ႔က ထုိင္းႏုိင္ငံ တဖက္ကမ္း မဲေဆာက္ၿမဳိ႕မွ ျမဝတီ ျမန္မာဘက္ကမ္းသုိ႔ေရာက္ရန္ တာဝန္ယူၿပီး တဆင့္ေရာင္းခ်ကာ ရန္ကုန္သုိ႔ တင္သြင္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။
နယ္စက္မႈဇုန္တြင္ လုိင္စင္မဲ့ကားထုတ္လုပ္မႈပိတ္ပင္
ရန္ကုန္စက္မႈဇုန္တြင္ ကားဝယ္ယူမႈ ရွိေနဆဲ
၀ီရ
ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ တရားမဝင္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား အသြင္ေျပာင္းထုတ္လုပ္ေနျခင္းကို စစ္အစိုးရက ခြင့္မျပဳေတာ့ေၾကာင္း တရားဝင္ေၾကညာထားေသာ္လည္း ျမဝတီနယ္စပ္မွ ဝင္ေရာက္လာသည့္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ ရန္ကုန္ရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားက ဝယ္ယူလ်က္ရွိေၾကာင္း ကားပြဲစားမ်ားက ေျပာသည္။
“ေမာ္လၿမဳိင္ စက္မႈဇုန္က အခုမဝယ္ေတာ့ဘူး။ ရန္ကုန္စက္မႈဇုန္ေတြပဲ အဖြဲ႔အစည္း နာမည္ခံေတြက စက္မႈဇုန္နဲ႔ နားလည္မႈယူၿပီး ဝယ္ေနတုန္းပဲ။ ဒီကားေတြကုိ စက္နဲ႔ကုိယ္ထည္ နံပါတ္႐ုိက္ၿပီး အေရာင္ေျပာင္း၊ ကုိယ္ထည္ နည္းနည္းခ်ဳိးလုိက္ရင္ လုိင္စင္အၿပီး သိန္း (၃၀၀) အထက္ ေစ်းေပါက္တယ္ေလ။ ဒီလုိအသြင္ေျပာင္းထားတဲ့ကားေတြက ဝယ္လက္ေကာင္းတယ္ေလ။ အဲဒီေၾကာင့္ နားလည္မႈနဲ႔ လုပ္ၾကတာေပါ့။ အဆင့္ဆင့္ညႇိၿပီး လုပ္ေနတုန္းပဲ” ဟု ကားအေရာင္းအဝယ္ လုပ္ကုိင္ေနသူ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔ အရာရွိတဦးက ေခတ္ၿပဳိင္သုိ႔ ေျပာသည္။
ယခင္က အလားတူး အသြင္ေျပာင္းထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းအသီးသီးရွိ စက္မႈဇုန္တုိ႔ကလည္း လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလက လုံးဝခြင့္မျပဳေတာ့ေၾကာင္း ျမန္မာစက္မႈလက္မႈ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ေကာ္မတီက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား ရန္ကုန္စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ တင္သြင္းရာတြင္ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔အစည္းမွ အရာရွိမ်ားသာမက စစ္အစုိးရ အာဏာပုိင္တုိ႔ကလည္း တုိက္႐ုိက္ပတ္သတ္မႈ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ရွိ လႈိင္စက္မႈဇုန္ႏွင့္ ဥႆာစက္မႈဇုန္တုိ႔က အမ်ားဆုံးတင္သြင္းၾကေၾကာင္း ဒီေကဘီေအ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။
ျမဝတီၿမဳိ႕တြင္ သိန္း (၃၀) က်ပ္ႏွင့္ သိန္း (၆၀) က်ပ္ၾကား ေစ်းေပါက္သည့့္ ေတာင္းအိတ္ခ်္ႏွင့္ မာတီအိတ္ခ်္တုိ႔ကုိသာ အပစ္အရပ္အဖြဲ႔မ်ားက အေရာင္းအဝယ္လုပ္ၾကေသာ္လည္း စစ္အစုိးရအာဏာပုိင္တုိ႔က ေမာ္ဒန္ျမင့္ကားမ်ားကုိသာ တင္သြင္းၾကေၾကာင္း ထုိအရာရွိက ေျပာသည္။
“ဒီျမဝတီမွာ ရဲတပ္ဖြဲ႔က အရာ႐ွိေတြနာမည္နဲ႔ ကားအေရာင္းအဝယ္လုပ္ေနတာ အမ်ားႀကီးေပါ့။ ပဲခူးတုိင္း ေဝၚၿမဳိ႕အဝင္ဂိတ္က အစစ္အေဆးအမ်ားဆုံးပဲ။ ဒါေပမယ့္ နားလည္မႈနဲ႔ ျဖတ္သြားလုိ႔ ရပါတယ္။ ျမဝတီကေန ရန္ကုန္အထိ လမ္းခရီးမွာ ဂိတ္ေတြအတြက္ (၁၃) သိန္းေလာက္ ကုန္တယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယခုအခါ ရန္ကုန္စက္မႈဇုန္မ်ားကသာ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား ဝယ္ယူေနသည့္အတြက္ အၿပဳိင္အဆုိင္ရွိေန၍ တစီးလွ်င္ အျမတ္ေငြ (၁၀) သိန္းဝန္းက်င္သာ က်န္ေၾကာင္း ပြဲစားမ်ားက ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတဝန္းလုံးရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားသုိ႔ အမွတ္ (၁) စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳထားေသာ ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားမွာ လုိက္ထရပ္၊ ဂ်စ္ႏွင့္ ဘတ္စ္ကားပုံစံတုိ႔သာျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္တုိဘာ (၁၆) ရက္ ယေန႔ထုတ္ ျမန္မာတုိင္း(မ္)ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမဝတီၿမဳိ႕မွ အျခားေဒသသုိ႔ ေရာင္းဝယ္ရန္ (သုိ႔မဟုတ္) ကုန္ပစၥည္း ပို႔ေဆာင္ေနသည့္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ လြန္ခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာလမွစ၍ ကရင္ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္အစပ္ ဂ်ဳိင္းတံတား (ဇာသျပင္)အထိသာ သြားခြင့္ျပဳၿပီး ေမာ္လၿမဳိင္ဘက္သုိ႔ ျဖတ္ကူးခြင့္ ပိတ္ပင္ထားသည္။
စစ္အစုိးရ အာဏာပုိင္တုိ႔က မြန္ျပည္နယ္တြင္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ ဖမ္းဆီးေနေသာ္လည္း ဖမ္းဆီးခံရသည့္ ကားအမ်ားစုသည္ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ရပ္က တာဝန္ခံထားျခင္း (သုိ႔မဟုတ္) ေရာင္းဝယ္ထားျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ အမ်ားစုမွာ ျပန္လည္ထုတ္ယူ၍ရေၾကာင္း သိရသည္။
Tuesday, October 20, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment