ဝီရ
ျပည္တြင္း ပုံႏွိပ္မီဒီယာမ်ားအား အရက္ေၾကာ္ျငာ ထည့္သြင္းခြင့္ တားျမစ္လိုက္ပါက မီဒီယာလုပ္ငန္း ဆက္လက္ရပ္တည္ေရးအတြက္ အခက္အခဲမ်ားစြာျဖင့္ ရင္ဆုိင္ရႏုိင္ေၾကာင္း စာနယ္ဇင္းထုတ္ေ၀ လုပ္ကိုင္သူမ်ားက ေျပာသည္။
လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္း လက္ေထာက္အယ္ဒီတာတဦးက “မီဒီယာေတြကုိ စစ္အစုိးရက ရန္သူလုိသေဘာထားၿပီး အရက္ကုမၸဏီေတြကုိေတာ့ ဒုိနာ (အလႉရွင္) ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြလုိ ဆက္ဆံေနတာကုိက မွားေနတာ။ ဒီလုိလုပ္လုိက္ရင္ မီဒီယာေတြ အထိနာမွန္းသိလုိ႔ လုပ္တာျဖစ္တယ္။ မီဒီယာေတြ ေရွ႕ဆက္ရပ္တည္ႏုိင္ဖုိ႔ အခက္အခဲ အမ်ားႀကီးျဖစ္လာမယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။
လူငယ္တုိ႔အား မွားယြင္းေစသည့္ အသိအျမင္မ်ား မရရွိေစရန္ဟုဆုိကာ လာမည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီ (၁) ရက္မွစ၍ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း၊ စာအုပ္ စသည့္ ပုံႏွိပ္မီဒီယာမ်ားတြင္ အရက္ေၾကာ္ျငာခြင့္ကုိ ခြင့္မျပဳေတာ့ေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ၫႊန္ၾကားထားသည္။ ထုိသုိ႔တားျမစ္လုိက္သည့္ အေၾကာင္းၾကားစာ လက္ခံရရွိေၾကာင္း ခံဝန္ခ်က္ လက္မွတ္ထုိးကာ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနသုိ႔ ျပန္လည္ပုိ႔ေဆာင္လုိက္ၿပီဟု အဆုိပါလက္ေထာက္ အယ္ဒီတာက ေျပာသည္။
ပုံႏွိပ္လုပ္ငန္းအားလုံးတြင္ အရက္ေၾကာ္ျငာ ပိတ္ပင္သည္ဆုိေသာ္လည္း အရက္ေၾကာ္ျငာ ျပကၡဒိန္၊ ပုိစတာမ်ားကုိမူ ဆက္လက္ ခြင့္ျပဳထား၍ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးက မီဒီယာလုပ္ငန္းကုိသာ ဖိႏွိပ္ခ်င္၍ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။
ေၾကာ္ျငာဝန္ေဆာင္ခသည္ ၎ဂ်ာနယ္၏ ေရာင္းရေစာင္ေရအေပၚ မူတည္၍ ေပးေဆာင္ၾကျခင္းျဖစ္၍ ယင္းကဲ့သုိ႔ ပိတ္လုိက္လွ်င္ ဘ႑ာေရးအခက္အခဲ ေျပလည္ရန္ ဂ်ာနယ္ေစ်းႏႈန္း ျမႇင့္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ေစာင္ေရ ထပ္မံေလ်ာ့ခ်ရမည့္ အေျခအေန ရွိေနေၾကာင္း အပတ္စဥ္ထုတ္ ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာတဦးက ေျပာသည္။
၎က “ေၾကာ္ျငာေတြထဲမွာ ေဆးဝါးေတြ၊ အလွကုန္၊ အစားအစာ စတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာရယ္၊ အရက္ေၾကာ္ျငာရယ္ (၂) မ်ဳိးပဲ ရွိတယ္။ ဒီထဲမွာ ဝင္ေငြအမ်ားဆုံး ရႏုိင္တာ အရက္ေၾကာ္ျငာပဲ။ ဒါကုိ ထည့္ခြင့္မေပးေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဂ်ာနယ္တဝက္ေလာက္ ေပ်ာက္သြားႏုိင္တယ္။ အခု က်ေနာ္တုိ႔ဂ်ာနယ္ရဲ႕ အပတ္စဥ္ေရာင္းအားက (၁) ေသာင္းေက်ာ္ပဲ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဂ်ာနယ္လုိ ေရာင္းအားမရွိတဲ့ဂ်ာနယ္ေတြ ဆက္ရပ္တည္ဖုိ႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ ဂ်ာနယ္ေစ်းႏႈန္း ဆက္ျမႇင့္မလား ဒါမွမဟုတ္ ေစာင္ေရ ထပ္ေလ်ာ့မလား ဒါပဲရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းထုတ္ဂ်ာနယ္တုိ႔၏ ရပ္တည္ေရးသည္ ေၾကာ္ျငာဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း၌ (၃၀-၅၀) ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ မွီခုိေနၾကရၿပီး ၎တို႔အနက္ အရက္ေၾကာ္ျငာကို အားထားေနၾကရေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာက “အခုပိတ္လုိက္တာက တလြဲစီ ျဖစ္ေနတယ္။ အစုိးရတရပ္အေနနဲ႔ တကယ္လုပ္သင့္တာက လူငယ္ေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လုပ္ခ်င္ရင္ အရက္ထုတ္လုပ္တာကုိ ကန္႔သတ္လုိက္ေပါ့။ ျပည္တြင္းမွာ ပုဂၢလိကပုိင္ အရက္ခ်က္စက္႐ုံ (၂၀၀) ေက်ာ္ရွိတယ္။ အဲဒီဘက္အပုိင္းမွာ စံႏႈန္းစစ္ေဆးတာေတာင္ မလုပ္ဘဲ ထုတ္ခြင့္ပါမစ္ေတြကုိ လြယ္လြယ္ကူကူေပးၿပီး အားကစားပြဲေတြမွာ စပြန္ဆာလုပ္ခုိင္းတာက လူငယ္ေတြရဲ႕ ျမင္ကြင္းမွာ အဓိက ပုိျဖစ္တယ္။ ဒါကုိ ပိတ္သင့္တာ” ဟု ေျပာၾကားသည္။
အရက္လုပ္ငန္းရွင္တုိ႔အေနျဖင့္ ပုံႏွိပ္မီဒီယာတြင္ ၎တုိ႔ထုတ္ကုန္ေၾကာ္ျငာခြင့္ ပိတ္လုိက္သည့္အေပၚ တစုံတရာ ထိခုိက္နစ္နာေစမႈ ရွိမည္မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေၾကာ္ျငာလမ္းေၾကာင္းအသစ္အေနျဖင့္ စင္ေပၚေဖ်ာ္ေျဖေရးမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ဗီစီဒီ သီခ်င္းေခြထုတ္ျခင္းျဖင့္ ၎တုိ႔၏ တံဆိပ္ကုိ အျပည့္အဝ ေၾကာ္ျငာႏုိင္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ စတင္ေနၾကၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါ အယ္ဒီတာက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕ထုတ္ ဂ်ာနယ္ထုတ္လုပ္ခြင့္လုိင္စင္ ရထားသူ (၂၀၀) ခန္႔ရွိေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန စာရင္းဇယားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး နယ္နိမိတ္အတြင္း႐ွိ ေဆးလိပ္ႏွင့္ အရက္ေၾကာ္ျငာဘီလ္ဘုတ္ႀကီးမ်ား တင္ျခင္းကုိ ၂၀၀၆ ခု ဒီဇင္ဘာလတြင္ သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္တုိ႔က စတင္တားျမစ္ခဲ့သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment