ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Friday, November 6, 2009

ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းမႀကီး အသံုးျပဳခ ၂ ဆတိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံ

ဆလိုင္းဟံသာစန္း
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ ျမင့္တက္လာသျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းမႀကီး အသံုးျပဳခကို ၂ ဆ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံ ေနေၾကာင္း လမ္းအပိုင္းအခ်ဳိ႕ကို တာဝန္ယူထိန္းသိမ္းေနသည့္ ကုမၸဏီ ၂ ခုက ေျပာသည္။

ထိန္းသိမ္းစရိတ္ ကာမိေစရန္ အခြန္တိုးေကာက္ခြင့္ကို ေနျပည္ေတာ္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ၾကီးဌာနသို႔ တင္ျပခဲ့ရာ၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ က်သျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္လမွ စတင္၍ ယခုလုိ ေကာက္ခံေနေၾကာင္း ေရႊသံလြင္ႏွင့္ အိုလံပစ္ ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

“အထက္ကခ်ေပးတာ ကုမၸဏီတိုင္းပဲဗ်။ က်ေနာ္တို႔က စာတင္တာ ေနာက္အက်ဆံုးပဲ။ ေနျပည္ေတာ္က ဝန္ၾကီးဆီကိုေလ။ က်ေနာ္တို႔က ေအာက္တိုဘာလ ၂၁ ေလာက္မွ ေကာက္တာ။ အရင္ထက္ ၂ ဆေပါ့။ လမ္းေတြက အဆင့္ျမင့္လာေတာ့ ထိန္းသိမ္းခေတြ တက္လာလို႔ေလ” ဟု သူက ေျပာသည္။

ေရႊသံလြင္သည္ ပဲခူး-ေညာင္ေလးပင္ လမ္းပိုင္းကို တာဝန္ယူထိန္းသိမ္းေနသည့္ ကုမၸဏီ ျဖစ္သည္။ ေညာင္ေလးပင္-ျဖဴးလမ္းပိုင္းကို တာဝန္ယူ သည့္ အိုလံပစ္ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူကလည္း ၿပီးခဲ့သည့္လလယ္မွ စတင္၍ ၂ ဆ တိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံခဲ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။

ယခင္ေကာက္ခံသည့္ ေစ်းႏႈန္းမွာ တန္ ၂၀ ကားၾကီးတစီးလွ်င္ ၂၀၀၀ က်ပ္၊ တန္အပိုတင္ေဆာင္ပါက တတန္လွ်င္ ၂၀၀ က်ပ္၊ ခရီးသည္တင္ လူစီးအေဝးေျပးကားၾကီးတစီးလွ်င္ ၂၀၀၀ က်ပ္ႏွင့္ ကားေသးတစီးလွ်င္ ၁၀၀ က်ပ္ ျဖစ္သည္။ လမ္းပိုင္း အတိုအရွည္ေပၚ မူတည္၍ ေစ်းႏႈန္း ကြာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္လ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ေအးရွားေဝါလ္ ကုမၸဏီကလည္း ၎တာဝန္ယူထားသည့္ လမ္းပိုင္း ၂ ပိုင္းတြင္ လမ္းအသံုးျပဳခ အခြန္ ၂ ဆ တိုးျမႇင့္ခဲ့ၿပီးေနာက္ က်န္ကုမၸဏီ ၆ ခုကပါ ယခုလုိ တိုးျမႇင့္လိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းမၾကီးတြင္ လမ္းပိုင္း ၉ ပိုင္း ပုိင္းျခားထားရာ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ၾကီးဌာနက မက္စ္ျမန္မာ၊ ေရႊသံလြင္၊ ယုဇန၊ ေသာ္တာဝင္း၊ အိုလံပစ္၊ ေအးရွားေဝါလ္ႏွင့္ ကေမၻာဇ စသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီး ၇ ခုကို ကန္ထ႐ိုက္စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ခ်ေပးထားသည္။ သက္ဆုိင္ရာ ကုမၸဏီမ်ားက တာဝန္ယူထားသည့္ လမ္းပိုင္းမ်ား ပ်က္စီးယုိယြင္းပါက ထိန္းသိမ္း ျပဳျပင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

လမ္း ၉ ပိုင္းအနက္ မက္စ္ျမန္မာက ေထာက္ၾကန္႔-ပဲခူး၊ ေရႊသံလြင္က ပဲခူး-ေညာင္ေလးပင္၊ အိုလံပစ္ က ေညာင္ေလးပင္-ျဖဴး၊ ေအးရွားေဝါလ္က ေရတာရွည္-ပ်ဥ္းမနားႏွင့္ ပ်ဥ္းမနား-ရမည္းသင္း လမ္းပိုင္းမ်ားကို တာဝန္ယူထားသည္။

လမ္းပိုင္းတခုတြင္ လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံေရးဂိတ္ (တိုးဂိတ္) တခုစီရွိသျဖင့္ လမ္းတေလွ်ာက္ ဂိတ္ေပါင္း ၉ ဂိတ္ ရွိၿပီး ကတၱားခ်ိန္သည့္ ေနရာ ၁၁ ေနရာ ရွိသည္။

လမ္းမၾကီးေပၚတြင္ ကုန္စည္မ်ား တင္ေဆာင္၍ သြားလာေနသည့္ အေဝးေျပး ကုန္တင္ကားၾကီးမ်ားသည္ ကုန္တန္ခ်ိန္ေပၚ မူတည္၍ ၿမိဳ႕ဝင္ခ၊ တံတားအသံုးျပဳခႏွင့္ ကတၱားခ်ိန္ခကို သက္ဆိုင္ရာ လမ္းပိုင္းတြင္ တာဝန္ယူထားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားသို႔ ေပးေဆာင္ၾကရသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္လ မတိုင္မီက ကုန္စည္တေခါက္လွ်င္ က်ပ္ ၂ သိန္းဝန္းက်င္ ကုန္က်ခဲ့ေသာ္လည္း လမ္းအသံုးျပဳခ ၂ ဆ ေကာက္ခံလိုက္သျဖင့္ တေခါက္လွ်င္ က်ပ္ ၃ သိန္းေက်ာ္ ကုန္က်သြားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဘုရင့္ေနာင္ ကားဝင္းမွ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။

ကုန္ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ရာတြင္ စရိတ္စက ပိုမိုကုန္က်လာသျဖင့္ ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း တန္ဆာခ (ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ခ) ေစ်းႏႈန္းမ်ား လည္း အနည္းငယ္ တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံေနသည္။

“အပိုကုန္က်စရိတ္ ျဖစ္သြားေတာ့ ကားသမားက မကိုက္ေတာ့ မထြက္ႏိုင္ဘူး။ မထြက္ႏိုင္တာကို က်ေနာ္တို႔က ညိႇၿပီး တဖက္က ကားသမား ထြက္လို႔ရေအာင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေလး နည္းနည္းတက္ေပးပါမွ သူ႔အတြက္ ကားထြက္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား ရွိမယ္။ ဒီလို ေစ်းတက္လိုက္လို႔ ကားသမားက ကိုက္သလားဆိုေတာ့လည္း အရင္လိုပါပဲ” ဟု ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္က ဆိုသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ လလယ္ပိုင္းတြင္ တန္ဆာခမွာ ဆီပီပါ တလံုးလွ်င္ ၅၀၀၀ က်ပ္၊ ကုန္က်စ္ (ေအာက္ခံကုန္) တတန္လွ်င္ ၁၉၀၀၀ က်ပ္ႏွင့္ ကုန္ပြ တပိႆာလွ်င္ ၄၅ က်ပ္ရွိခဲ့ရာမွ လြန္ခဲ့သည့္ ရက္သတၱပတ္မွ စတင္၍ ဆီပီပါတလံုးလွ်င္ ၅၃၀၀ က်ပ္၊ ကုန္က်စ္တတန္ ၂၁၀၀၀ က်ပ္ႏွင့္ ကုန္ပြ တပိႆာ ၅၀ က်ပ္သို႔ ျမင့္တက္သြားသည္။

သံ၊ သံျပား၊ သြပ္စသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ ဆန္၊ ဆီ ကဲ့သို႔ စားေသာက္ကုန္မ်ားကို ကုန္က်စ္ (ေအာက္ခံကုန္) ဟု ေခၚဆိုၿပီး၊ ေခါက္ဆဲြေျခာက္၊ ၾကာဇံ၊ ပလတ္စတစ္၊ ထိုင္ခံု စသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ကုန္ပြဟု ေခၚဆုိၾကသည္။

မိုင္ေပါင္း ၄၃၂ မိုင္ခန္႔ ရွည္လ်ားသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းမၾကီးကို အသံုးျပဳ၍ ရန္ကုန္မွ မႏၲေလးသို႔ သံ၊ ဘိလပ္ေျမ၊ သြပ္ စသည့္ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းမ်ား၊ ဆန္၊ ဆီ၊ ကြမ္းသီး စသည့္ စားကုန္မ်ားႏွင့္ ငပိ၊ ငါးေျခာက္ စသည့္ ေရထြက္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔လ်က္ရွိသည္။ မႏၲေလးမွ ရန္ကုန္သို႔ ေကာက္ပဲသီးႏွံ၊ သစ္၊ ေျမၾသဇာႏွင့္ သၾကား စသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ေနသည္။

(ရဲရင့္ေအာင္ တည္းျဖတ္သည္။)

No comments:

Post a Comment