ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Sunday, December 20, 2009

နာဂစ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး ဂ်ပန္က (၅.၆) သန္း ကူညီ


စိုးမိုး
နာဂစ္ဒဏ္သင့္ ေဒသမ်ားထဲမွ ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသမ်ားတြင္ စာသင္ေက်ာင္း (၂၀) တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေငြ ဂ်ပန္ယန္း သန္း ၅၈၀ (ကန္ေဒၚလာ ၅.၆ သန္း) ေပးအပ္ရန္ သေဘာတူလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။

ဘိုကေလးႏွင့္ လပြတၱာတြင္ မုန္တိုင္းဒဏ္ခံ စာသင္ေက်ာင္း (၂၀) တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ စစ္အစုိးရႏွင့္ ဂ်ပန္အစိုးရတို႔ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ယခုလပထမပတ္အတြင္း၌ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံ႐ံုးက သတင္း ထုတ္ျပန္သည္။

ယင္းေထာက္ပံ့ေငြကို မည္သို႔ စီမံခန္႔ခြဲမည္ကို အေသးစိတ္မထုတ္ျပန္ေသာ္လည္း ပံုမွန္ လုပ္ထံုးလုပ္စဥ္အရမူ အန္ဂ်ီအိုမ်ားမွ တဆင့္ စီမံခန္႔ခြဲေနသည္ဟု လပြတၱာအေျခစိုက္ အန္ဂ်ီအို၀န္ထမ္းမ်ားက ေျပာသည္။

“ပံုမွန္ကေတာ့ အန္ဂ်ီအိုေတြက ပ႐ိုပိုဆယ္တင္ၿပီး အလုပ္လုပ္တာပဲ။ အခု လပြတၱာမွာေတာ့ ေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ေပးေနတာက World Concern Myanmar က ေက်ာင္း (၁၀) လံုးေဆာက္ေနတာ ရွိတယ္။ ၂၀၁၀ မတ္လမွာ ၿပီးမယ္။ ေက်ာင္းေတြက လိုေနတုန္းပါပဲ” ဟု လပြတၱာအေျခစိုက္ အန္ဂ်ီအို၀န္ထမ္းက ဆိုသည္။

လက္ရွိ တည္ေဆာက္ေနသည့္ မုန္တိုင္းဒဏ္ခံ ေက်ာင္းအေဆာက္အအံုမ်ားမွာ ေပ (၃၀) ပတ္လည္ (၂) ထပ္ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ၿပီး အန္ဂ်ီအိုမ်ားကတဆင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ တင္ဒါ ေခၚယူေဆာက္လုပ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“သူတို႔ေျပာတာက အေဆာက္အအံု ငယ္ငယ္ေတြက မုန္တိုင္းဒဏ္ခံႏိုင္တယ္။ ေနာက္ မူလတန္းေက်ာင္းေတြဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားကလဲ သိပ္မမ်ားလွဘူး။ လူ (၁၀၀) ေတာင္ ျပည့္တာမဟုတ္ေတာ့ တရြာ တေက်ာင္းေဆာက္ရင္ လံုေလာက္ပါတယ္” ဟု အဆိုပါ အန္ဂ်ီအို၀န္ထမ္းက ေျပာၾကားသည္။

ယင္းေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္ခြင္မ်ားကို ယခင္က ကမာၻ႔စားနပ္ရိကၡာအဖြဲ႔ (WFP) က အစားအစာအတြက္ အလုပ္ အစီအစဥ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ နာဂစ္ဒဏ္သင့္ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ အလုပ္ရရွိခဲ့သည္။

ယခု ဂ်ပန္အကူအညီျဖင့္ ေဆာက္လုပ္မည့္ မုန္တိုင္းဒဏ္ခံ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ကူညီေငြ ကန္ေဒၚလာ (၅.၆) သန္းကို မည္သို႔ စီမံခန္႔ခြဲမည္ဆိုသည္ကုိ အေသးစိတ္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသးေပ။

NRC (Norwaygian Refugee Councial) က မုန္တိုင္းဒဏ္ခံ ေက်ာင္းေပါင္း (၂၀) ထပ္မံတည္ေဆာက္ရန္ရွိၿပီး WC (World Concern) က ေက်ာင္းေပါင္း (၂၀) ကို တည္ေဆာက္ေနသည္ဟုလည္း လပြတၱာေဒသခံ အန္ဂ်ီအို၀န္ထမ္းမ်ားက ေျပာသည္။

No comments:

Post a Comment