ပင္မစာမ်က္ႏွာ ျမန္ျပည္သတင္း နိဳင္ငံတကာသတင္း ဓာတ္ပံု ဗီဒီယို ေဆာင္းပါး ၀တၱဳ ကဗ်ာ ဟာသ ျမင္ကြင္း ပ်ဳိး

Thursday, October 7, 2010

တိုယိုတာ ကုမၸဏီ ျမန္မာျပည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ရပ္ဆိုင္း


ရန္ပိုင္
စစ္အစုိးရႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္ ေနသည့္ ျမန္မာ ဆူဇူကီးကား ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ တုိယုိတာ ကားကုမၼဏီႀကီး၏ ကုမၸဏီခြဲ တခုျဖစ္ေသာ Toyota Tsusho Corp (TTC) က ဆက္လက္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံေတာ့မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။


ေဖေဖာ္၀ါရီ လဆန္းက ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ နာဂိုရာၿမိဳ႕ရွိ ျပခန္းတြင္ ၀န္ထမ္းတဦးကို တုိယုိတာ ကုမၸဏီ အမွတ္ တံဆိပ္ ေရွ႕၌ ေတြ႕ရစဥ္။ တိုယိုတာ ကုမၸဏီက စစ္အစိုးရႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အစုရွယ္ယာကို ေရာင္းခ်ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္ (ဓာတ္ပုံ - Reuters/Kim Kyung-Hoon)
ထုိ TTC ကုမၸဏီသည္ တုိယုိတာ ကားကုမၸဏီႀကီးမွ ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကုိ ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ေပးသည့္ ကုမၸဏီ တခုျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ဆူဇူကီး ကားထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းတြင္ အစုရွယ္ယာ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ထားသည္ဟု ယမန္ေန႔က ရုိက္တာ သတင္း တရပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အေမရိကန္ အေျခစုိက္ သိကၡာရွိသည့္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ကုမၼဏီမ်ားျဖစ္ေသာ Trillium ကုမၼဏီႏွင့္ Domini Social Investment ကုမၸဏီတုိ႔၏ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ ယခုအခါ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ား ရွိေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံထားသည့္ ရွယ္ယာမ်ားကုိ ျပန္လည္ ေရာင္းခ်လုိက္ၿပီ ျဖစ္သည္ဟုလည္း သတင္း၌ ေရးသားထားသည္။

တုိယုိတာ ကားကုမၸဏီ၏ ဒု ဥကၠ႒ ဂိ်မ္းစ္ ၀ုိက္စ္မန္းက“ဆက္သြယ္ေရး ရုံးတရုံး ဖြင့္ထားတာကလြဲၿပီး အဆက္အဆံမရွိေတာ့ပါဘူး” ဟု ဆုိသည္။

ထုိ႔အျပင္ တုိယုိတာကုမၸဏီႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အေနျဖင့္ မည္သည့္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမွ စစ္အစုိးရႏွင့္ တုိက္ ရုိက္ ဆက္ဆံျခင္းမရွိပါေၾကာင္း အစုရွယ္ယာ၀င္မ်ားကုိ ရွင္းျပခဲ့သည္။

အဆုိပါ TTC ကုမၸဏီ၏ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ တဦးကလည္း ထုိသုိ႔ ဆက္ဆံမႈ မရွိေတာ့သည္မွာ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

စစ္အစုိးရကုိ စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပဳလုပ္ထားသည့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ဥေရာပသမဂၢ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကုမၸဏီမ်ားမွာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခြင့္ မရရွိေပ။ ယခုအခါ အာရွတုိက္ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကုမၸဏီတခ်ိဳ႕လည္း ျမန္မာျပည္တြင္ ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံျခင္းမွ တျဖည္းျဖည္း ျပန္လည္ထြက္ခြာေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းဆူဇူကီး ကုမၸဏီႏွင့္ အမွတ္ (၂) စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနတုိ႔ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွ စ၍ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ တင္သြင္းလာသည့္ ကားပစၥည္း အစိတ္ အပုိင္း မ်ားကုိ ရန္ကုန္တုိင္း လႈိင္သာယာ စက္မႈဇုန္တြင္ ျပန္လည္တပ္ဆင္ၿပီး ဆူဇူကီးကားမ်ားကုိ ပူးေပါင္း ထုတ္လုပ္ျခင္းျဖစ္ သည္။

ထုိ႔အျပင္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းမ်ားကုိလည္း လုပ္ကုိင္သည့္အျပင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ၏ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ဂ်ပန္ ကုမၸဏီမွ လည္ေကာင္း က်န္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ စစ္အစုိးရမွလည္းေကာင္း ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသည္။

ပထမအဆင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆.၇ သန္း စတင္ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့သည္။ ယင္း ျမန္မာ- ဆူဇူူကီး ဖက္စပ္လုပ္ငန္းသည္ ကားမ်ား အျပင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားကုိပါ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည္။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လအထိ အဆုိပါ ဆူဇူကီးေကာ္ပုိေရးရွင္းက စစ္အစုိးရကုိ အခြန္ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁.၇ သန္း ေပးေဆာင္ခဲ့သည္ဟု ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ထုတ္ ျမန္မာတုိင္းမ္ သတင္းစာ တေစာင္တြင္ ေရးသားထားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ထုတ္လုပ္သည့္ ဆူဇူကီးအမ်ိဳးအစားမ်ားမွာ SUZUKI Wagon Plus အမ်ိဳးအစား လူစီးယာဥ္မ်ားႏွင့္ အေသးစား ကုန္တင္ယာဥ္ အမ်ိဳးအစား Mini Truckကားမ်ားအပါအ၀င္ Viva အမ်ိဳးအစား ဆုိင္ကယ္မ်ားလည္း ထုတ္လုပ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ SUZUKI Wagon Plus ကားတစီး၏ တန္ဖိုးမွာ ျမန္မာေငြ က်ပ္သိန္း၂၂၀ ခန္႔ ျဖစ္ၿပီး Mini Truck ယာဥ္မွ ျမန္မာ ေငြ က်ပ္သိန္း ၁၁၀ ခန္႔ ျဖင့္ ေရာင္းခ်သည္။

ဆူဇူကီးကုမၼဏီသည္ ျမန္မာျပည္ေစ်းကြက္တြင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အထိ ကားအစီးေရ ၁၂၀၀၀ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး တရား၀င္လုိင္စင္ ရရွိျခင္း၊ အပုိပစၥည္းေပါမ်ားျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားသည္ဟု ၀ယ္ယူ သုံးစြဲသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။

ဆူဇူကီး ကားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္မ်ား ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရးကုိ ျမန္မာျပည္ ဖြား တရုတ္လူမ်ိဳး Mr Surge Pun ေခၚ ဦးသိန္းေ၀ ၏ SPA Motorcycle Ltd မွ ျဖန္ခ်ိေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံေနသည့္ ဦးသိန္းေ၀ သည္ ၎တည္ ေထာင္ထားသည့္ ရုိးမ ဘဏ္ ႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္ကာ ယခင္က ဆူဇူကီး ကားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္မ်ားကို အေႂကြးစနစ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ေပးခဲ့ဖူး ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment